Yerel işletme kavramını en basit olarak şu şekilde tanımlayabiliriz:  Bulunulan konum üzerinden aynı konumda bulunan kişilere alakalı sonuçlar gösteren ve websitesine daha fazla trafik çekmek için yapılan çalışmaların bütünüdür. Coğrafi olarak sonuçlar gösteren aramalar için web sitesini optimize etme süreci olan yerel görünürlük Google veya diğer arama motorları üzerinden yapılabilmektedir. Size yakın konumda bulunan kişiler arama motorları üzerinden yaptığı aramalarda sizin tanıttığınız ürün veya hizmetleri kolay bir şekilde görüntüleyebilmelidir.

Yerel İşletme SEO  Ayarları Nasıl Yapılır?

Yerel işletme yazımızın ikinci bölümünde yerel seo hizmetlerinin nasıl yapılacağından bahsedeceğiz.  Google üzerinden günde milyonlarca arama yapılıyor ve kullanıcılar aradıkları hizmetlere çok kolay bir şekilde ulaşabiliyor.  Google işletmeler sıralamasında yer almak için genel olarak şunlar yapılmalıdır:

İşletme veya web sitesi sahiplerinin Google üzerindeki hizmetlerini kolayca yönetmelerini sağlayan SEO araçlarındandır.Google Benim İşletmem arayüzüne “Google My Business” sorgusu ile ulaşabilirsiniz. Google yerel seo sonuçlarında arama yapılan yerin yakınında bulunan işletmelerin ismi, adresi iletişim numaraları kullanıcılara gösterilerek en kaliteli hizmetlerin alınması sağlanmaktadır. Google İşletmesi üzerinde kullandığınız isim web sitenizle doğrudan bağlantılı değildir ve farklı alan ismi kullanılır. Kurduğunuz işletme için Google’a sunduğunuz bilgiler:

  • Google Aramalar
  • Google Haritalar
  • Google Plus uygulamalarında kullanılmak üzeri veritabanlarında tutulmaktadır.

 

Yerel İşletme SEO Uygulamaları İçin Niş Pazar Seçimi

İşletmeniz veya web sitenizin tanıtımını yaparken dikkat edilmesi gereken noktalardan birisi de niş pazarınız olacaktır. Örneğin  Bursa’da bir berber işletmesine sahipsiniz ve işletmenizi internet üzerinde pazarlamak istiyorsunuz. Bunun için öncelikle yakın konumda bulunan kullanıcılar için reklam yapmalısınız. Çok fazla kullanıcının görüntülemesi için Türkiye hedefini belirlerseniz asıl hedef kitleniz sizin işletmenizi göremeyebilir. Bunun için en doğru hedefi Bursa ya da işletmenizin  Bursa'daki ilçesine göre  belirlemeniz sizin için en doğru işletme tanıtımı olacaktır. Google arama motoru üzerinden Bursa’da bulunan berber dükkanları için görünüm şu şekilde olmalıdır:

Yerel SEO


Varsa web siteniz, iletişim numaranız ve yol haritanızı da ekleyerek müşterilerinizin sizi kolayca bulabilmesini sağlamalısınız. Eğer  pazarınızı daha da küçülterek ilçe bazlı olarak tanıtım yapmanız durumunda da siteniz şu şekilde sıralamaya koyulmaktadır:

Yerel SEO 


 

7 Yorumlar

Yorumunuzu Girin...

  1. Çok başarılı bir yazı olmuş. Uzun zamandır bu konuyu araştırıyordum ve sayenizde bu yazıyı okuyarak çok şey öğrendim. Çok teşekkürler, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Yerel işletme ve nasıl yapılacağı hakkında geniş bilgi edindim. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür eder, başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  3. genel işletme ve nasıl yapılacak hakkında bilgi alabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://business.google.com/ üzerinden oturum açarak öncelikle işletmenizin adını, varsa internet adresini daha sonrasında ise müşterilerinize hangi alanda hizmet verdiğinizi eklemelisiniz. Daha sonrasında Google size bir doğrulama postası gönderecek. Onay kodunu doğrulama alanına girdikten sonra yerel işletmeniz, dijital platformlarda yayınlanmış olacak.

      Sil
  4. Yerel işletmeler için SEO uygulamalarının ilişkisini itinayla ortaya koyan bir yazı. Kendi işletmem ve SEO işlerimde bana fikir verdi.

    YanıtlaSil
  5. İşletmelerin internet üzerinden tanıtılması ve niş pazarı konusunda bilgilendirmeniz çok net ve açıklayıcı olmuş. Yapılması gerekenleri anlatmanız yönlendirici olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumunuzu Girin...

Daha yeni Daha eski