SEO uyumlu makale webmasterlar ve yeni blog açanların en çok dikkat ettiği konulardan birisidir. İçerik editörlerinin , ajansların ve en önemlisi Google’ın sıralamalardaki en büyük artılarından birisi olan SEO uyumlu makale detaylarını bu yazıda anlatacağız. Bu yazıyı okuduktan sonra SEO konusunda A’dan Z’ye bir içerik nasıl oluşturulur ne gibi kriterlere dikkat edilmelidir, anahtar kelime seçimleri nasıl olmalıdır, rakip sitelerin analizleri gibi bir çok konuya hakim olacaksınız. Arama motorları için en ideal yazının inceliklerini anlatmadan önce bir noktada dikkatli olmak gerekir. Oluşturacağınız SEO içeriklerinde görsel bir anlatımdan ziyade metin olarak düşüncelerinizi anlatmanız ya da bilgiler vermeniz okuyucular için daha kolay ve yol gösterici olacaktır.
İçerik Nedir?
SEO Uyumlu Makale Nedir?
Kaliteli SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?
SEO Uyumlu Makale Yazımında Teknik Kurallar
Anahtar Kelime Analizi
Alt Başlıkların Kullanılması
H1-H2-H3 Başlıklarının Kullanımı
Görsel Kullanımından Kaçınmayın
SEO Uyumlu Makale İçin Son Dokunuş
İçerik Nedir ?
SEO uyumlu makale oluştururken öncelikle dijital dünyadaki
kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik olarak üretilen yazı,resim, video gibi
belgeler içerik olarak tanımlanır. Daha
detaylı olarak söylememiz gerekirse internet üzerinde paylaşılan her şey bir
içeriktir. Fakat bu içerikleri üretirken
internet üzerinde bulunan milyonlarca sayfa arasında kendinizi üst sıralarda
göstermeniz gerekir. Google ,Yandex,
Bing, Yaani ve diğer arama motorlarında da geçerli olan, üst sıralara
çıkmanızdaki ilk altın kural içeriklerin
benzersiz oluşturulmasıdır. Diğer bir
deyişle internet üzerinde kullanıcıların istedikleri bilgileri özgün olarak
aktardığınızda arama motorları sizi farkedecek ve diğer sayfalardan ayırarak
sizi üst sıralarda gösterecektir.
SEO uyumlu makale oluştururken yapılan en
büyük hatalardan birisi de rakip sitelerdeki içerikleri aynen kopyalamaktır.
Kelime sayısı olarak dolgun bir içerik oluşturmuş olabilirsiniz fakat
içeriğiniz diğer sitelerde yayınlanan yazılarla birebir aynı olduğunda arama
motorları bu durumu spam olarak işaretleyip sitenizi sıralamadan düşürecektir.
SEO Uyumlu Makale Nedir?
SEO uyumlu makale konusunda araştırma yapıldığında internet
üzerinde binlerce kaynak bulabilirsiniz. Fakat bu kaynaklarda genellikle SEO’nun
teknik kısmına yani kodlara vurgu yapılmaktadır. Dolayısıyla bloggerlar içerik üretme esnasında
kafa karışıklığı ve zorluklar yaşayarak nasıl bir yol izleyeceğini
bilmemektedir. Makale yazarken sıradan
ve tekdüze olan yazıları kullanmak yerine şu özellikleri uygulamanız sizin organik
trafik değerlerinizi olumlu yönde etkileyecek ve diğerlerinden ayıracaktır.
- Google botları internet dünyasında yer alan tüm siteleri belirli aralıklarla ziyaret ederek belirli notlar tutar. Bu sanal botlar özgün içerikleri yapay ve kopya içeriklerden ayırarak daha kolay tarama işlemi yapar. Kopya içeriklerin ise görünümünü engeller.
- Google arama motoru algoritmasına göre seo uyumlu makale için bir diğer önemli kriter ise ziyaretçilere istedikleri bilgiyi sunup sunmadığıdır. Dolayısıyla yazılarınızı yayınlarken sadece uzunluk ve şekil olarak değil okuyuculara sağladığı fayda ve detaylı bir anlatım olmasına mutlaka özen gösterin.
SEO uyumlu makale hazırlayarak üst sıralarda görünmek isteyen
kişilerin uygulaması gereken en önemli özelliklerden birisi de doğru anahtar kelime
planlaması ve benzeri sitelerde kullanılan anahtar kelime yoğunluğudur. Örneğin
Ev eşyaları konusunda detaylı bir araştırma yaparak kullanıcılarınızı
bilgilendireceksiniz. Fakat doğru anahtar kelime seçimi nasıl olmalı? Ev
eşyaları çok genel bir konu ve hem araştırma hacmi yüksek hem de bu kelime
üzerinde çok fazla rekabet var. Bu anahtar kelimeyi “ev eşyaları seçimi”
yaptığınızda daha spesifik bir konuya ulaştığınız için daha düşük bir rekabet
değerine sahip olacak ve bu kelime ve benzeri ifadeler aratıldığında sizin sitenizin
en üst sırada görüntülenme ihtimali çok yüksek olacak.
Anahtar kelime analizleri için bir çok websitesi mevcut. Aşağıdaki sitelere
giriş yaparak istediğiniz bir anahtar kelimenin aylık arama sayısı ve rekabet gücü gibi değerlere kolay bir
şekilde ulaşabilirsiniz.
Kaliteli SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?
SEO uyumlu makale için
web dünyasındaki arama motorlarının olmazsa olmazlarından birisi kesinlikle
özgünlüktür. Kopya içerik hiçbir zaman üst sıralara yükselemez ve popüler
olamaz
- Özgünlük: Google gibi yüksek standartlara sahip arama motoru algoritmasını incelediğimizde birincil kural özgün içerik olmasıdır. Botlar sürekli olarak siteleri ziyaret eder ve Google kendi algoritmalarını özgün içeriklere göre günceller. Özgün içerik yazmak sadece arama motorlarında üst sıralara çıkmak için düşünülmemelidir. Kopya olan bir içeriğin internette izinsiz olarak birebir paylaşması aynı zamanda bir telif suçudur ve yayınlanan yazının önem derecesine göre sitenizin kapanması bile söz konusu olabilir. Kopya içerik yazmak ilk zamanlarda sitenize trafik çekmenize yardımcı olsa da arama motorları tarafından farkedildiğinde ziyaretçi sayısı , indekslenme ve üst sıralarda görünme konularında keskin düşüşlere belki de yazınızın milyonlarca sitenin gerisine gitmesine sebep olabilir. Bunun için siz siz olun kopya içeriğe kesinlikle başvurmayın.
- Okunabilirlik: SEO uyumlu makale yazmanın en önemli ikinci koşulu ise kullanıcılar tarafından kolay okunabilen bir yapıya sahip olmasıdır. Okumanın daha kolay bir hale getirilmesi için, öncelikle TDK noktalama ve yazım kurallarına uygun olarak içerik oluşturmanız gerekir. Noktalama işaretlerinin kullanılması aktarmak istediğiniz mesajı karşı tarafa daha kolay bir şekilde ulaşması anlamına gelir. Kullanıcılar sitenize tıkladığında upuzun bir yazıyla karşılaştıklarında okumak onlara eziyet gibi gelebilir. Yazdığınız kelime sayısına bağlı olarak yazınızı paragraflara ve alt başlıklara ayırmak okunabilirlik oranını 2-3 kat arttırır. Örneğin 1000 kelimelik bir yazı paylaşacaksınız. Bir ana başlık ve 3 alt başlığa bölerek 250-240-250-260 şeklinde parçalara bölerek makale paylaşmak keyifli bir okuma sağlayacaktır.
- Konulara Hakimiyet : SEO uyumlu makale yazarken içeriklerinize hakim olmak avantaj sağlar. Fakat site yöneticileri her konu hakkında en ince detayları bilmeyebilirler. Bu gibi durumlarda herhangi bir konu olsa bile içeriğinizi yazarken güvenilir kaynaklar üzerinden ön araştırmalar yapmak yazacağınız makale hakkında size ek bilgiler sağlar. Uzmanlık derecesinde bilgiye sahip olmadığınız müddetçe mutlaka internetten o konu hakkında detaylı bir araştırma yaparak içeriklerinizi oluşturun. Makalenizde farklı web sitelerinden aldığınız kaynakları kendi yorumlarınızı katarak yazmanız kopya içerik oluşturmayı engeller ve üst sıralarda görünmenizi sağlar.
- Okuyucularınızı Yönlendirin : SEO uyumlu makale okuyucunun ne istediğini tam olarak bulmasını sağlamalıdır. Okuyucular aradıkları bir bilgiyi kısa bir süre içerisinde bulmak isterler. Bloggerlar da okuyucularının bilgiye erişimini hızlandırmalı ve belirli ipuçları vererek kullanıcılarını yönlendirmelidir. Makalelerde 3 temel bölüm bulunur. Giriş gelişme ve sonuç.
*Giriş bölümünde yazdığınız konuda okuyucuya hangi bilgileri
aktaracağınızı ve okuma süresini bildirerek ne ile karşılaşacaklarını onlara
söyleyin.
*Gelişme bölümü asıl içeriğin yayınlandığı bölümdür. Okuyucu aradığı
bilgiyi burada bulmalı ve yazıyı okuduktan sonra tatmin olmalıdır. Okuyucunun
aradığı bilgiyi en ince ayrıntılarına kadar paylaşıp benzer konularda da kafasındaki
soru işaretlerini yok etmelisiniz. Bu
koşulları sağladığınızda en verimli makale yazmaya çok yakınsınız demektir.
Tamamiyle bir SEO içeriği oluşturmak için ise vurucu bir sonuç bölümü yazmak
okuyucunuzu doyuracak ve sitenizden mutlu bir şekilde ayrılacaktır.
*Sonuç bölümünde ise yayınladığınız tüm içeriğin genel itibariyle neler
anlattığını ve okuyucunun bu içeriği okuduktan sonra hangi bilgileri edindiğini
de belirtmelisiniz.
SEO Uyumlu Makale Yazımında Teknik Kurallar
SEO uyumlu makale yazarken içerik kısmını tamamladınız. Fakat
hala tam olarak SEO’ya uygundur demek doğru değildir. Okuyucularınız için tamamiyle içeriğinizi
oluşturdunuz fakat bunu bir de arama motorlarına tanıtarak yazınızın
görünürlüğünü arttırarak okuyucuyla Google arasında bir köprü
oluşturmalısınız. Google’ın resmi
bloglarında ve sosyal medya hesaplarında yayınladıkları içeriklere uygun olarak
makalenizi oluşturmanız gerekmektedir.
Anahtar Kelime Analizi
SEO uyumlu makale denilince akla gelen ilk teknik özellik
anahtar kelime analizidir. Fakat anahtar kelime seçimi ve yazı içerisinde
kullanımında aşırıya kaçılmaması gerekir. SEO uyumlu olması için her cümlede
anahtar kelime kullanmak kesinlikle hatadır. Google botları bu tür yazıları
spam olarak değerlendireceği için size geri dönüşü olumsuz olacaktır. Öncelikle
yazınız için seçtiğiniz anahtar kelimeyi ana başlığınızda ve ilk cümlenizde
bold(kalın) bir şekilde kullanmalısınız.
Alt başlıklarınızın hepsinde kullanmanıza gerek yok fakat 3-4 alt
başlıkta bir kullanmanız sıralama açısından önem taşımaktadır. İdeal anahtar kelime kullanma oranı ise
yazdığınız içeriğin kelime sayısının %1 ila %3 oranında anahtar kelime
kullanılmasıdır. Daha açık olarak belirtmek gerekirse yazdığınız her 100
kelimede en az 1 en fazla 3 adet anahtar kelime kullanmanız önerilir.
Alt Başlıkların Kullanılması
SEO uyumlu makale hazırlarken en çok kaçırılan özelliklerden
birisi alt başlık kullanımıdır. Okuyucularınızın memnuniyetini arttırmak
amacıyla yapılan teknik seoda alt başlıkların kullanılması hem görünürlüğü
estetik kılacak hem de okuyucunuzun sıkılmasını önleyecektir. Alt başlıklar yazdığınız konuyu farklı soru
işaretlerine neden olabilecek şekilde hazırlanmalıdır ve kullanıcıya tamamen
fayda sağlamalıdır. Alt başlıkların teknik olarak oluşturulması da oldukça
kolaydır.
H1-H2-H3 Alt Başlıklarının Kullanımı
SEO uyumlu makale araştırmalarınızda mutlaka denk geldiğiniz
bir konu olan alt başlık yapıları sıralama elde etmek için büyük önem arz eder.
H1-H2 ve H3 başlık ve alt başlıklarınızın boyutlarını belirler H1 en büyük
olanıdır. İçeriklerde kullanımı da aynı
sırasıyla devam eder. Ana başlıklarda her zaman H1 etiketi kullanılmalıdır. H2 etiketi ise gelişme bölümündeki tüm alt
başlıklarda uygulanması önerilir. H3
etiketleri ise sonuç ve dipnot bölümleri için kullanılan, diğer etiketlere göre
boyutu en küçük olandır. Çok basit bir
unsur gibi görünse de arama motorları için bir yazıda hiyerarşi çok önemlidir.
Hangi başlığın okuyucuya vurgulanacağı ve içeriğinizdeki başlıkların nasıl
gösterileceği bakımından kesinlikle uygulanması gereken teknik özelliklerden
birisidir. Bu etiketler genellikle dikkat çekmek istediğiniz başlık ve alt
başlıklarda kullanılmaktadır. Yazı editörlerinde başlık sekmesi altında kolayca
ulaşılabilir fakat manuel olarak h1-h2 ve h3 etiketini oluşturmak istediğinizde
şu kodları HTML bölümündeki body kısmına eklemelisiniz:
<h1>Başlığınız bu alana gelecek</h1>
<h2>Alt başlıklarınız bu alanlara gelecek (Hepsi için ayrı h2
kodları)</h2>
<h3>Sonuç ve okuyucuya vereceğiniz ek notlar bu alanda
olmalıdır</h3>
Görsel Kullanımından
Kaçınmayın
SEO uyumlu makale yazarken okunabilirliği arttırmak amacıyla
yazılarınızda görsel kullanmanız şiddetle tavsiye edilmektedir. Kullandığınız resimler anlattığınız konu ile
paralellik gösterecek şekilde seçilmeli ve teknik ayarları yapılarak
paylaşılmalıdır. Okuyucu paylaştığınız resmi incelediğinde yüzlerce anlam
çıkartarak konu hakkında meraklanmalı ve daha fazla bilgi edinmek
istemelidir. Google algoritmasının
yazılarda olduğu gibi görsellerde de telif hassasiyeti vardır. Telif içermeyen
görseller paylaşmak sizin daha üst sıralarda görünmenizi ve trafiğinizin
artması için olumlu katkılar sağlar. Telifsiz resim paylaşmak için şu siteleri
kullanabilirsiniz:
Bu siteler dışında
Google arama motorunda da telifsiz içeriklere ulaşabilirsiniz. Görseller
kısmında içeriğinizi aratarak araçlar kısmından “Creative Commons” filtresini
uygulayarak sonuçlarda gösterilen tüm resimleri telifsiz bir şekilde
kullanabilirsiniz.
- Ana ve alt başlıklarınız en az 3 en fazla 8 kelime olmalıdır.
- Makalenizdeki içerik kelime sayısı 8 ila 12 aralığında olmalıdır.
- Anahtar kelime ana başlık ve ilk cümlede kesinlikle geçmelidir.
- 400 ve daha az kelimeli içerikler Google arama motoru için hiçbir şey ifade etmeyen içerikler sınıfındadır. Yazacağınız makalelerin en az 500 kelime olması okuyucular için faydalı olarak belirlenmiştir.
- Yazılarınızı paylaşmadan önce ve paylaştığınız tüm yazılarınızda bulunan anahtar kelimelerinizin aylık arama sonuçlarını ve rekabet gücünü analiz edin. Eğer çok fazla trafiğe sahip bir site değilseniz düşük arama hacimli ve yüksek rekabet içeren anahtar kelimelerinizi değiştirin.
- Web sitenizin denetimini her zaman elinizde tutun. Her sitenin eksiklikleri vardır. Bunları tespit edebilmek için Ahrefs,SEMRush,Seositecheckup gibi ücretsiz araçları kullanabilirsiniz.
- Son olarak web sitenizi etrafınıza tanıtın ya da tanıttırın. Google Ads web sitelerinizin ücretli olarak tanıtılmasını sağlar. Aynı zamanda web sitenize ait sosyal medya platformlarında hesap açmak da tanıtım için akıllıca bir seçenek olacaktır.
SEO Uyumlu Makale İçin Son Dokunuş
SEO uyumlu makale için belirtilen tüm maddeleri uyguladığınızda sitenizde organik trafik artışı ve sıralama yükselişi kaçınılmazdır. Fakat bu oranları daha da arttırmak yine sizin elinizde olan bir durumdur. Pastanız hazır ve son çileği koymak okuyucularınızın kaliteli bir içeriğe erişmesini sağlayacaktır. Bunun için şu özellikleri gerçekleştirdiğinizden emin olun.
- Özgünlük Testi Yapın: Yazımızın başında da bahsettiğimiz gibi SEO uyumlu makale yazarken kesinlikle özgün içerikler üretmelisiniz. Fakat içeriklerinizin özgün olduklarını nasıl öğreneceksiniz? Bunun için çeşitli ücretsiz intihal testi yapan uygulamalar bulunmaktadır. Bu uygulamalar bütün web içerikleriyle sizin yazınızı karşılaştırarak ne oranda benzerlik taşıdıklarını detaylı rapor halinde sunarlar. SEO intihal programı için bu bağlantıyı kullanabilirsiniz.
- Yazım ve Noktalama Hatalarını Kontrol Edin: Yazınızı tamamladınız ve paylaşacaksınız son bir kez bütün yazıyı okuyarak hatanızın olup olmadığını, yazı bütünlüğünü ve paragrafların okuyucuları yormayacak şekilde uzunluğuna dikkat ederek yazınızı okumaya hazır hale getirin.
- Kaliteli Editörler Kullanın: Makalenizi oluştururken size yardımcı olacak bir editör kullanmak işinizi kolaylaştıracaktır. Microsoft Office Word makale yazımlarında en çok kullanılan text editördür. Word belgesinde yazım hatalarınız kırmızı çizgi ile uyarı şeklinde size gösterilerek tespit etmenizi kolay bir hale getirir.
- Kesin Tanımlamalar Yapın: Yazınızda yorum katamayacağınız olan bölümler vardır. Ünlü birisinin sözü, bir markanın veya şirketin ismi gibi. Bu noktalarda birebir olarak yazımınızı yaparak okuyucuları doğru kaynaklara yönlendirmelisiniz.
- Güncel İçerikler Paylaşın: Sitenizde yayınlayacağınız konular güncel olmalıdır. Hangi içeriklerin yeni olduğunu öğrenmenin en kolay yolu Google Trendler ve GoogleHaberler araçlarını kullanmaktır. Bu 2 uygulamada Türkiye’de en çok aranan konu başlıkları ve içerikler sıralanmaktadır. Hem anlık olarak hem de günlük olarak hangi konuların konuşulduğunu ve okunduğunu buralardan kolaylıkla öğrenebilirsiniz.
- Uygun Dil İle Aktarım Sağlayın : SEO uyumlu makale yazarken internet üzerindeki kullanıcıları tek bir kefeye koyamazsınız. Web platformunda araştırma yapan her kullanıcı farklı amaçlarla sorgulamalar yapar. Bazıları bilgilendirici yazılar okumak , bazıları sosyal medya platformları ile iletişim kurmak bazılarıysa yalnızca güzel vakit geçirmek ve eğlenmek… Dolayısıyla internet üzerinde açtığınız bir ticaret sitesinde blog dilinde kullandığınız samimi dili okuyucularınız hoş karşılamaz ya da tam tersi şekilde bir gezi bloğu açtınız ve okuyucularınıza gezdiğiniz yerleri teknik bir şekilde anlattınız. Bu durumda okuyucularınız yazılarınızdan hiçbir şekilde keyif almayacak ve hemen sitenizden ayrılacaktır.
Yorum Gönder
Yorumunuzu Girin...