Türkiye'de E Ticaret Pazar Yerleri

            E ticaret pazar yerleri  günümüzde e-ticaret  yapmak isteyenler için en önemli gelir alanlarından birisidir.  Pazaryerlerinin dışında e-ticaret yapmak isteyenlerin de bir çok alternatifi bulunmaktadır.  Kendi sitesini açarak satışlarından gelir elde etmek isteyen kişiler bütün süreçleri planlamalıdır. Ürünlerin nerede depolanacağı ,  gönderme süreci,  ödemelerin faturalandırılması ve en önemlisi ise ürünleri müşterilerin görebilmesi için siteye trafik çekmektir.  Bu süreç uzun bir zaman gerektirdiğinden ve maliyeti yüksek olduğundan istenilen verimin elde edilmesi güçtür.  Kendi internet sitesini kurmadan online ticaret yapmak isteyen kişiler  e ticaret pazar yerleri  kanallarını tercih etmektedir.  Bu sayede hem ürünlerinin satılacağı Pazar alanlarının trafiği yüksek olur hem de depolama, satış , faturalandırma , kargo gibi işlemler ile uğraşmanız gerekmez.  Aynı zamanda kısa bir süre içerisinde karlılığınızı en yüksek seviyeye ulaştırabilirsiniz.



 E Ticaret Pazar Yerleri Nedir ?

e-ticaret pazaryerleri

 

E ticaret pazar yerleri  farklı büyüklüklere sahip firmaların ya da şahıs şirketlerinin mallarını  satmalarına imkan sağlayan alanlardır.  E-ticaret sektöründe büyük başarı sağlayan pazaryerleri incelendiğinde bu alanların çok kanallı bir yapıya sahip olduklarını görmekteyiz.   Online platrmlardaki ticaretin en popüler ve karlı olduğu alanlar kuşkusuz pazaryerleridir.  Bu alanlara ürünlerini yükleyen farklı seviyedeki işletmeler aynı yazılım ve algoritma üzerinden ürünlerini satışa çıkarır. Dolayısıyla her işletmenin şansı eşittir.  Aynı zamanda kendi markaları olan işletmeler de pazaryerlerini tercih ederek popülaritesini ve karlılığını arttırmaktadır.

 

E ticaret Pazar Yerleri Ne Gibi Avantajlar Sağlar?

  • Kendi sitesini kurarak e-ticaret yapmak isteyen kişiler büyük yazılım giderlerinden ve  pazarlama masraflarından kurtulmak amacıyla pazaryerlerini tercih ederler. Bu şekilde çok büyük işletmelerin ürünleri ile kendi ürünleri tek bir alan üzerinden görüntülenerek geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşılabilir.
  • Pazaryerlerine giriş yapan kullanıcılar, tek bir alan üzerinde birden çok mağazanın ürün bilgilerine ulaşabilir ve aralarından en uygun fiyatlı ve kullanışlı olanını tercih edebilir.
  • Kişiler ya da firmalar kendi e-ticaret sitelerini açtıklarında domain, hosting, SEO , dijital pazarlama gibi işlemler için yüksek ücretler ödemek zorundadır.  E ticaret pazar yerleri  ise daha az ücret alarak bu işlemlerin hepsini gerçekleştirir.
  • Pazaryerlerinin bireysel e-ticaret sitelerine göre daha fazla trafiği bulunmaktadır. Satış yapan kişiler indirim seçeneklerini kullanarak ürünlerini daha fazla kullanıcıya göstererek satışlarını arttırabilir.  Dolayısıyla trafik elde etme maliyeti ortadan kalkmış olur.

 E ticaret Pazar yerleri Dezavantajları Nelerdir ?

 Pazaryerlerinin  kişi ya da firmalara çok fazla avantajlar sağlamasıyla birlikte , karmaşıklıklar ve zorluklar da yaşatabilmektedir.  Pazaryerlerinin dezavantajları şu şekilde sıralanabilir:

  • Pazaryerlerinde satış oranları yüksek olan firmalarla rekabet etmeniz gerekmektedir. Ürünlerinizin görüntülenebilirliğini arttırmak amacıyla indirimler uygulamanız daha fazla kullanıcının ürününüzü görmesini sağlar. Fakat bu durum karlılık oranınızı düşürmektedir.
  • Pazaryerleri sadece alıcı ve satıcı arasındaki iletişimin hızlandırılmasını sağlar. Gönderilen ürünlerin kalitesini ve teslim süresini değiştiremeyeceğinden dolayı işlevi düşük ürünler ile karşılaşabilirsiniz.
  • Pazaryerlerini kullanan satıcılar bu platformlara ücret ödemek zorundadır. Her satış sonrasında belirli bir miktar komisyon pazaryeri tarafından tahsis edilir.
  • Ürünlerinizin ilk sayfalarda görünmesi için pazaryerlerine ek reklam ücretleri ödemeniz gerekmektedir.  Aksi takdirde ürünlerinizin ilk sıralarda çıkması pek de mümkün değildir.
  • Müşteriler bilinirliği yüksek olan markaları daha fazla tercih etme eğilimindedirler. Dolayısıyla bilinirliği düşük olan markaların satış yapması daha zordur.

En Fazla Kullanılan E ticaret Pazar yerleri

2020 yılı itibariyle e-ticaret siteleri üzerinden yapılan satışların 4.206 trilyon dolar değerine ulaşacağı beklenmektedir.  Bu değer 2021 yılı itibariyle 4.927 trilyon dolar 2022 yılında 5.695 trilyon dolar 2023 yılında ise 6.542 trilyon dolara ulaşacağı öngörülmektedir. E- ticaretin bu denli tercih edilmesi de firmaların ve pazaryerlerinin çeşitli olmasını zorunlu hale getirmiştir. Türkiye’de en fazla tercih edilen  6 pazaryeri ve özellikleri şu şekildedir:

1.      Hepsiburada.com


 e-ticaret pazaryerleri nelerdir ?

 

2021 yılı itibariyle aylık ziyaretçi sayısı 90.4 milyondur.  Diğer pazaryerlerinden farklı olarak satıcıların dışında kendi ürünlerini de satan bir platformdur.  Almak istediğiniz bir ürünü sorguladığınızda diğer pazaryerlerinden önce hepsiburadanın fiyatlarını göreceksiniz.  Çoklu ürün satışları yapmak istediğinizde hepsiburada üzerinde mağaza açma zorunluluğunuz bulunmamaktadır.  Bunun dışında  komisyon ücretlerine ek olarak 0.5 TL gibi bir ücret talep edilmektedir.  Dezavantajlarından birisi de satıcılardan aldığı ücretlerin diğer pazaryerlerine göre daha yüksek miktarda olması. %6 ila %30 gibi değişen aralıklarda komisyon ücretleri alan hepsiburada özel günlerde (Sevgililer günü , anneler günü , babalar günü ) ekstra ücretler talep eder. Satışlarınızdan elde ettiğiniz gelirlerin hesabınıza ulaşması da 28 gün sürmektedir. Kısacası satışların, rekabetin ve komisyon ücretlerinin çok yüksek olduğu bir pazaryeri.  Burada daha çok yurtdışından uygun olarak getirilen toplu ürünlerin satışı yapılmaktadır.

2.      N11.com

 Türkiye'de e-ticaret pazaryerleri

 

2021 yılı itibariyle aylık ziyaretçi sayısı 50.7 milyondur.  Türkiye’de en çok rağbet gören pazaryerlerindendir.  Alıcı ve satıcılar için iki ayrı üyelik sistemi bulunmaktadır.  N11.com üzerinde satış yapabilmek ve mağaza açabilmek için ticari bir unvana sahip olmanız gerekiyor. Mağaza açabilmek için sizden istenen evrakları yükleyerek satış işlemlerinizi başlatabilirsiniz.  N11 sitesi mağaza açmak için herhangi bir ücret talebinde bulunmamaktadır. Fakat çoklu ürün satışı yapmak isteyenler için ücretli ek paketler bulunmaktadır.  Çoklu ürün listeleme fiyatları ise aylık olarak alınıp 8 TL – 800 TL aralığında değişmektedir.  Hepsiburadaya göre komisyon ücretleri daha düşüktür.  %5-%20 arasında komisyon ücretleri talep edilir. Sattığınız ürünlerden elde ettiğiniz gelir 3 iş günü içerisinde hesabınıza aktarılmaktadır.  Ürün gönderimlerinde satıcıların anlaştığı kargo firmaları ile satış imkanı da sunmaktadır.   

3.      Gittigidiyor.com

 

e-ticaret pazaryerleri

 

2021 yılı itibariyle aylık ziyaretçi sayısı  35.5 milyondur.  Ürün satışlarınızı yapmak için mağaza açma zorunluluğunuz bulunmamaktadır.  Mağaza açmadan satabileceğiniz maksimum ürün sayısı 10’dur. Ayrıca ürün listelemesi yaptığınızda sizden 1 TL – 4 TL aralığında bir ücret talep edilmektedir. Hepsiburada ve n11 gibi  e-ticaret pazaryerleri ile kıyaslandığında dezavantajı mağaza açma işlemlerinin ücretli olmasıdır.  Aylık olarak 69 TL – 1399 TL civarında bir kira alınmaktadır.  Ayrıca sattığınız her ürün için de komisyon ücreti alınmaktadır. %7-%25 aralığında  komisyon alınmaktadır.

4.      Pttavm.com

 

e-ticaret pazaryerleri

 

2021 yılı itibariyle aylık ziyaretçi sayısı  3.30 milyondur. Son zamanlardaki satışlarının artmasıyla birlikte bilinir bir firma haline gelmiştir. Diğer sitelerle kıyaslandığında daha avantajlı olduğu görülmektedir.  Aylık üyelik ücretleri ve mağaza açma ücreti bulunmamaktadır. Ürün listeleme işlemleri de sınırsız ve ücretsizdir.  Satılan ürünler üzerinden alınan komisyon ücretleri de %5-%15 aralığındadır.  Komisyon ücretlerinin düşük olması ,  çoklu ürün listelemenin , mağaza açılışının ve aylık kira bedellerinin alınmaması bu firmayı cazip hale getirmiştir.

5.      Trendyol.com

 e-ticaret pazaryerleri


 

2021 yılı itibariyle aylık ziyaretçi sayısı 187.1 milyondur.  Mağaza açma işlemleri yeni gelen bir özelliktir.  Bu yüzden açılış ücretleri ile ilgili bilgi almak için sitenin iletişim sayfasını kullanabilirsiniz.  Her kategoriye göre farklı komisyon ücretleri uygulanmaktadır.  Alınan komisyon ücretleri %5-%30 aralığındadır.

6.      Amazon.com.tr

e-ticaret pazaryerleri amazon

  2021 yılı itibariyle aylık ziyaretçi sayısı  22.3 milyondur.  Site üzerinde 15’den fazla kategori üzerinde satış yapma imkanınız bulunmaktadır. Çoklu ürün listeleme ücretleri alınmamaktadır.  Amazon sitesi satış işlemlerinde esnek bir yapıdadır. Satıcı ve alıcı arasındaki ücret sözleşmesi herkes tarafından görüntülenebilir.  Satışlarınız üzerinden alınan aylık ücretler de yine kategorilere göre değişiklik göstermektedir.  Satışlar üzerinden elde edilen gelirler 10-15 gün aralığında banka hesabınıza aktarılmaktadır. 

Tüm e ticaret pazar yerleri  için ortak olan bir özellik ise site içerisinde  vitrinde ilk sayfalarda yer alabilmek,  kategori ve liste reklamlarınızı yapabilmek ve özel günlere özel fırsatlarda ilk sıraları yer alabilmek için ekstra ücret ödemeniz gerekmektedir.

Makale Yorum

Yorumunuzu Girin...

Daha yeni Daha eski