ahrefs nedir?

Ahrefs Nedir?  Google dostu SEO çalışmalarını yapan kişiler tarafından en çok kullanılan araçlardan birisi de  Ahrefs’tir.  Bu araç ile birlikte sitenizin organik trafiğini (Arama sonuçlarından gelen ziyaretçiler) ,  site içi analizlerini , site denetimlerini (site audit) ve siteye gelen  backlinkleri (dış bağlantı) kontrol edebilirsiniz. Web sitelerinize içerik yüklemek kadar içeriğinizin nasıl ilerlediğini, ne gibi hataları olduğunu , anahtar kelimelerinizin aranma hacmini ve arama motorlarının ne gibi davranışlar gösterdiğini Ahrefs aracı ile inceleyebilirsiniz.  Ahrefs aracının ücretsiz sürümlerinde sağladığı backlink, organik arama trafiği, yönlendiren domainler, organik anahtar kelimeler gibi çok çeşitli araçlarının bulunması, Moz,semrush gibi seo analizi sitelerine  göre bu aracı ön plana çıkarıyor. Ayrıca Google reklamlarında benzer rakiplerinizin hangi anahtar kelimelerle trafik elde ettiğini ve nasıl bir kampanya yaptığını da bu araç ile birlikte öğrenebiliyorsunuz. Bu yazımızı okuyarak ahrefs aracı hakkında kafanıza takılan tüm soru işaretlerine cevap bulabileceksiniz.


Ahrefs Nasıl Kullanılır?
Ahrefs Neden Kullanılmalıdır?
Ahrefs Aracının Sunduğu Özellikler
Ahrefs Üzerinde Bulunan Analizler
Ahrefs Dashboard (Kontrol Paneli)
Ahrefs Kontrol Paneli Menüleri
Overwiew (Genel Bakış) Menüsü
Backlink Profile (Backlink Profili) Menüsü
Organik Search(Organik Arama) Menüsü
Pages (Sayfalar) Menüsü
Outbound Links (Giden Bağlantılar) Menüsü
Paid Search (Ücretli Arama) Menüsü
Export (Dışa Aktarma) Menüsü
Backlink Elde Etme Stratejisi
Ahrefs İçerik Güncellemek-Silmek

Ahrefs Nasıl Kullanılır?

Ahrefs seo analiz aracının tüm özelliklerinden faydalanmak isteyen kullanıcılar Premium satın almalıdır. Fakat ücretsiz olarak seo analizi yapmak isteyen kişiler için de site içerisinde ücretsiz olarak sunulan tarama ve analizler bulunmaktadır.  Ahrefs aracını kullanmak için öncelikle gmail hesabınızla kayıt olmalısınız. Daha sonrasında Dashboard(Gösterge paneli) bölümünden yeni projeyi seçerek  web sitenizi eklemeniz gerekiyor.  Projelerinizi eklemenin iki yöntemi vardır. İlki site verilerinizi GSC ile Search console üzerinden Ahrefs aracına bağlamak. Diğeri ise manuel olarak eklemektir. Search console ile site verilerinizi bağladığınızda sahipliğiniz hızlı bir şekilde doğrulanarak daha hızlı ve dinamik bir tarama işlemi gerçekleştirilir. Son olarak hangi saatler arasında tarama yapılacağıdır.  Tarama sıklığınızı belirterek (günlük, haftalık,aylık) otomatik seo analiz raporunuza gmail adresiniz üzerinden ulaşabilirsiniz. 

Ahrefs Neden Kullanılmalıdır ?

Webmasterlar için en değerli olan konulardan birisi SEO çalışmalarıdır.  İçerik paylaşımları yaptıktan sonra içeriğinizin tüm teknik detaylarına hakim olmak kadar hedef kitlenizin içeriğinize ne kadar ilgi gösterdiğini, arama motorlarındaki performansını, seo ayarlarınızda bulunan uyarı ve hataları da keşfetmek önemlidir.  Ahrefs aracı bu sektörde kendisini kanıtlamış ve oldukça detaylı araçlara sahip bir analiz sitesidir. Fakat tüm özelliklere ulaşabilmek için Premium abonelik satın almış olmanız gerekir.  Sitenin premium özellikleri 99 Dolar ile başlamakta olup 7 günlük denemesi için ise 7 dolar ödemeniz gerekir.  Bu özellik opsiyoneldir ve site içerisinde daha detaylı araştırmalar yapmak isteyen kişiler içindir.  Sitenize benzer özellik gösteren ve üst sıralarda yer alan rakiplerinizin nasıl bir yol izlediğini ve onları nasıl geçebileceğinizi ahrefs Premium özelliği sayesinde keşfedebilirsiniz.

Ahrefs Aracının Sunduğu Özellikler

Ahrefs aracı webmasterlara oldukça detaylı raporlar sunmaktadır. Erişim sağlayabileceğiniz özellikler şunlardır:

    • Sitenizin aldığı backlinkler ve hangi url üzerinden geldiği
    • Seo denetim raporunun sunulması ( Site içerisindeki sorunlar)
    • Rakiplerinizin analizi
    • Organik anahtar kelimenize göre Google arama motorundaki mevcut sıralamanız (1-100)
    • Rakiplerinizin reklam politikaları
    • Anahtar kelime planlaması (Keyword planner)
    • İçerik denetimleri
    • Site içi sorunların algılanması
    • Web site takip işlemleri

Ahrefs Üzerinde Bulunan Analizler

Ahrefs seo aracını kullanarak şu analizleri gerçekleştirebilirsiniz:

    • İç ve dış linklerinizin kontrolü yapabilirsiniz
    • Almış olduğunuz backlinklerin aktif olup olmadığını kontrol edebilir. Zararlı backlinklerinizi sonlandırabilirsiniz.  
    • Sizin ve rakiplerinizin en değerli içeriklerine ulaşabilirsiniz.
    • İçerik oluştururken en önemli olan anahtar kelimelerinizi dönüşüm önemine göre listeleyebilirsiniz.
    • Rakiplerinizin SERP oranlarına ulaşabilirsiniz.
    • Rakipleriniz ile kendi sitenizin anahtar kelimelerini karşılaştırabilirsiniz.

Ahrefs Dashboard ( Kontrol Paneli )

Ahrefs aracında tüm özelliklerin yer aldığı kısımdır. Site içerisinde ihtiyaç duyduğunuz tüm SEO özelliklerine bu alandan ulaşabilirsiniz.  Bu  alanda sahip olduğunuz organik anahtar kelimelere,  içeriğinizdeki sorunlara ve sıralama bilgilerinizi görüntüleyebilirsiniz.  İncelemek istediğiniz siteleri listeye ekleyerek her girişlerinizde site metriklerinizi anında görebilirsiniz.

Ayrıca ahrefsin size bildirim göndermesi için de belirli aralıklarda uyarılar oluşturarak site verilerinizde değişim olduğundammail yoluyla bilgi alıp hangi özelliğinizde sorun olduğunu kolay bir şekilde tespit edip müdahale edebilirsiniz.  Listeye eklediğiniz siteleri sürükle-bırak ile istediğiniz konuma taşıyabilirsiniz.

Ahrefs Kontrol Paneli Menüleri

Kontrol paneli üzerindeki menüler şunlardır:

    • Overview(Genel Bakış)
    • Backlink profile(Backlink profili)
    • Organic search(Organik arama)
    • Pages(Sayfalar)
    • Outbound links(Giden bağlantılar)
    • Paid search ( Ücretli arama )
    • Export (Dışa aktarma)

Overview (Genel Bakış) Menüsü

ahrefs
Overwiew menüsü ile sitenizin genel yapısını görüntüleyebilirsiniz. UR(URL Rating ) ve DR ( Domain rating) , backlinkler,  yönlendiren domainler,  organik trafiğiniz ve daha bir çok özelliğe ulaşabilirsiniz.

Backlink Profile (Backlink Profili) Menüsü

ahrefs backlink

Backlink menüsü ile dış sitelerden sitenize gelen bağlantılar hakkında tüm detayları inceleyebilirsiniz. Yeni, silinmiş ve kırık backlinklere ulaşabilirsiniz.

 Backlink menüsünün altında bulunan bağlantı veren domainler ise hangi siteler üzerinden bağlantı verildiğini listeler örneğin makaleplatformu.blogspot.com sitesi için domain adı, domain rating değeri , trafik sıralaması  ve backlinklerin ne zaman verildiği gibi tarihler filtrelenir.

            Bağlantı metni bölümünde ise hangi kelimeler üzerinden size bağlantı verildiğini bildirir. Örneğin “buraya tıklayın” metnini görüyorsanız bu metin seçilerek sitenize referans verilmiş demektir.

            Referral IP ( Yönlendiren IP’ler) kısmında ise size hangi ip adresi üzerinden backlink gönderildiğini gösterir. 

            Dahili bağlantılar alanı site içerisindeki linklemelerinizi gösterir. Sitenizin içerisindeki bir içerikten başka bir içeriğe yaptığınız atıflar bu alanda gösterilir.

            Link intersect ( kesişen linkler) bölümü girdiğiniz site url’sine hangi sitelerin backlink verdiğini gösterir.

Organic Search ( Organik Arama) Menüsü  

ahrefs  organik arama
            Ahrefs organik arama menüsünde 9 alt kategori bulunmaktadır. Bunlardan ilk ikisi yeni gelen özelliklerden olan organic anahtar kelime 2.0 ve üst sayfa 2.0. Organik anahtar kelime 2.0 sayfasında üst sıralarda yer alan anahtar kelime ve urllerinizi görüntüleyebilirsiniz.  Bu menüde ülkeye , pozisyona , hacme, kd oranına ,  tbm oranına (tıklama başı maliyet) , trafiğe , SERP’e , sözcük sayısına, anahtar kelimeye ve url’ye göre filtrelemeler yapabilirsiniz.

Organik anahtar kelimeler alt kategorisinde  en iyi 3 pozisyonunuzu ,  4-10  pozisyonunda bulunan linklerinizi ,  ve 11-50 arasında bulunan linklerinizi görüntüleyebilirsiniz.  Organik anahtar kelimenin altında bulunan hareketler menüsü ile günlük olarak değişen Google sıralamanızı, new(yükselen sıra)  ya da lost(kaybedilen sıra) olarak  görebilirsiniz.

Ahrefs top pages 2.0 sayfası ile Google gözündeki en iyi sayfalarınızı ve bu sayfaların arama motorundaki pozisyonunu inceleyebilirsiniz.

En iyi sayfalar bölümünde değerli sayfalarınızın linkini ve içerdiği anahtar kelimeyi , sayfanızın değerini, anahtar kelime sayısını, trafiğini, ve hacmini görebilirsiniz.

Top subfolders ile ana dizininizin altında bulunan klasörlerini filtreleyebilirsiniz.  Alt klasörlerinizin aranma hacmini , klasör içerisindeki anahta kelime sayısını , trafiğini ve alt klasör bedelini öğrenebilirsiniz.

Best subdomains (En iyi alt alanlar ) bölümünde ise sitenizin sıralamadaki en yüksek sayfasını görüntüleyebilirsiniz. 

Rakip alan adları ise sitenize benzerlik gösteren 10 tane rakip siteyi listelemenizi sağlar . Ekstra olarak 11 tane daha benzeri sitenin metriklerine ulaşabilmeniz için ise premiumaboneliğe geçmeniz gerekiyor.

Rakip sayfalar ise içeriklerinize benzerlik gösteren rakip sayfaların içerik linklerinin yer aldığı bölümdür. Burada da aynı şekilde 10 link filtreleyebilir, Premium abone olarak ekstra 11 link daha gösterebilirsiniz.

Content gap bölümünde girdiğiniz  domain, alt domain ya da url ye göre anahtar kelime analizleri gerçekleştirilir.  

Pages ( Sayfalar ) Menüsü

ahrefs nedir sayfalar
    Sayfalar menüsünde yer alan ilk seçenekte sitenizdeki sayfalara verilen en iyi bağlantılar ve bu bağlantıların türleri (nofollow – dofollow ) listelenir.

    Bağlantı büyümelerine göre en iyi sayfalar seçeneği ise son 1 gün , 7 gün ve 30 gün içerisinde  yönlendirmeli sayfalarınızın değişimlerini gösterir.

    En iyi içerik bölümü en çok etkileşim ve backlink alan sayfalarınızın listesini içerir.

Outbound Links ( Giden Bağlantılar ) Menüsü

ahrefs nedir?
        Ahrefs aracındaki giden bağlantılar  bölümü içeriklerinizde atıflar yaptığınız sayfalardır. Yazınızda bir web sitesinin içeriğinden bahsederken verdiğiniz tüm linkler bu alanda gösterilir.  Bağlantı verdiğiniz sitenin domain adresi , bağlantı verdiğiniz metin ve tüm kırık linkleri burada görüntüleyebilir ve olası sorunların önüne geçebilirsiniz.

Paid Search (Ücretli Arama ) Menüsü

        Ücretli arama menüsünde sitenize trafik sağlamak amacıyla yaptığınız reklam kampanyalarının listelendiği alandır. Google veya bir başka reklam ağı üzerinden ücretli olarak satın aldığınız sıralamalar ve site gösterimleri bu alanda görünür.  Reklam kampanyası düzenlemediyseniz ve sitenize ücretsiz olarak organik  ziyaretçi çekmek istiyorsanız bu menüde hiçbir değer görünmez.

Export (Dışa Aktarma ) Menüsü

Bu menü ile ahrefs üzerindeki site metriklerinizi kişisel bilgisayarınıza csv ya da pdf raporu olarak indirebilirsiniz.  Bu özellik Premium kapsamındadır ve  şu özellikleri rapor olarak indirebilmenizi sağlar:

    • En iyi sayfalar
    • Gelen bağlantılar
    • Yeni gelen bağlantılar
    • Silinmiş gelen bağlantılar
    • Bağlantı Metinleri
    • Bağlantı veren domainler
    • Yeni bağlantı veren alan adları
    • Silinmiş bağlantı veren alan adları
    • Yönlendiren IP'ler
    • Bağlantı verilen alan adları
    • Bağlantı metinleri

Backlink Elde Etme Stratejisi

    Google arama motorlarında sıralamalar yaparken içeriğiniz kadar diğer sitelerden aldığınız dış bağlantıları(backlink) da önemser. Sitenizin güvenilirliğini sağlayan bu bağlantıları muadili sitelerden almanız Google gözünde daha değerlidir.  Bir örnekle açıklamak gerekirse makaleplatformu.blogspot.com sitesi özgün makaleler üreten bir blog sitesidir. Hedefi bir konu hakkında bilgilendirme yapmak ve kullanıcılara istedikleri bilgiyi sağlamaktır. Bu amaçla alınacak bir backlink yine aynı hizmeti sunan sitelerden olmalıdır. Bir eğlence kanalından ya da dizi sitesinden alınan bir backlink yanlış hedef kitlenin siteye gelmesine neden olacağı için ilk zamanlarda yükselen trafik yanlış kitle seçimi yüzünden düşüşe geçecektir. Kısacası sitenizin neye hizmet ettiğini ve kullanıcı kitlesini belirleyerek ona uygun olarak backlinkler almaya özen göstermelisiniz. 

            Rakip sitelerin backlinklerini görüntülemek için site gezgini alanındaki backlink seçeneğine tıklayarak rakip sitenizin url’sini eklemeniz yeterli olacaktır.

Ahrefs İçerik Güncellemek- Silmek

    Sitenizdeki içeriklerin kontrolüne günlük, haftalık ya da aylık periyotlarla yapmanız SEO açısından büyük katkılar sağlayacaktır. Ahrefs aracılığıyla yaptığınız site denetimlerinde etkileşim almayan ya da anahtar kelime bakımından eksik olan sayfaları kaldırmalısınız. Sayfalarınızı silmek SEO açısından olumsuz bir getiri sağlamaz.  Aksine etkileşim almayan sayfaları kaldırarak sitenizi güncellemek trafik artışlarına zemin hazırlayarak görünürlüğünüzü arttırmanın en etkili yollarından birisidir.

Makale Yorum

Yorumunuzu Girin...

Daha yeni Daha eski