semrush nedir ? site analizi

Webmasterların sıkça kullandığı site analizi araçlarından birisi olan Semrush nedir ? hangi amaçlarla kullanılır,   hangi menüleri vardır ve bu menüler aracılığıyla hangi işlemler yapılabilir, ücretli ve ücretsiz olarak sundukları özellikler, hangi projeler oluşturulur ve oluşturulan projeler nasıl yönetilir gibi soruların detaylı cevaplarını bulabileceğiniz bir yazı hazırladık.  Web sitelerinizin teknik seo özelliklerini  keşfetmek, site içerisinde iyileştirmeler yapabilmek ve profesyonel anlamda marka bilinirliğini arttırmak amacıyla kullanılan bu aracın tüm özelliklerini gelin hep birlikte keşfedelim.


Semrush Site Analizi Ne İşe Yarar?
Semrush Kullanıcı Rehberi
Site Denetimi (Site Audit)
Pozisyon Takibi (Position Tracking)
Sayfa İçi SEO Denetleyicisi (On-Page SEO Checker)
Sosyal Medya İzleyici (Social Media Tracker)
Sosyal Medya Afişi (Social Media Poster)
Marka İzleme (Brand Monitoring)
Backlink Denetimi (Backlink Audit)
Link Oluşturma (Link Building)
PPC Anahtar Kelime Aracı (PPC Keyword Tool)
Organik Trafik Bilgileri (Organic Traffic Insights)
İçerik Analizcisi (Content Analyzer)
Semrush Site Analizi Aracında Bulunan Menüler
SEO Menüsü Kullanımı
Yerel SEO Menüsü
Reklam Menüsü
Sosyal Medya Menüsü
İçerik Pazarlaması Menüsü
Rekabetçi Araştırma Menüsü
Yönetim Menüsü

Semrush Site Analizi  Ne İşe Yarar?

Semrush aracı ile site analizi  gerçekleştirmek öncelikle siteniz içerisinde bulunan tüm sayfaları,kategorileri ve yazıları tek bir panelde görüntüleyebilmenizi sağlar.  Dolayısıyla manuel olarak bu teknik sorunları bulmak yerine semrush aracı ile hızlı bir şekilde tespit ederek zamandan tasarruf elde edersiniz. Aynı zamanda siteniz içerisinde herhangi bir içerik paylaşmadan önce ön araştırma yaparak doğru içerikleri yüklemenize de yardımcı olur. Manuel olarak site analizi yaparken göremeyeceğiniz site içi ve dışı sorunları da açıklamalarıyla birlikte sunması semrush aracını oldukça kullanışlı bir hale getirmektedir.

            Her blogger ve webmaster site denetimlerini gerçekleştirirken mutlaka en az bir SEO analiz aracından faydalanmalıdır. Fakat kullanacağınız aracı belirlerken sundukları özellikleri dikkate alarak size en uygun olanını kullanmalısınız.  Semrush Nedir?  konusunu kavradıktan sonra gelin nasıl kullanıldığına bir bakalım.

Semrush Kullanıcı Rehberi

Semrush aracını kullanmak için öncelikli olarak alan adınızı girerek bir proje oluşturmanız gerekiyor.  Projenizi ekledikten sonra semrush aracı site analizi  işlemlerinizi 11 farklı adımda inceliyor ve sizlere kontrol paneli üzerinde detaylı bir rapor sunuyor. Semrush kontrol panelinde bulunan özellikler ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Site Denetimi ( Site Audit)
  • Pozisyon Takibi ( Position Tracking)
  • Sayfa İçi SEO Denetleyicisi (On-Page SEO Checker)
  • Sosyal Medya İzleyici (Social Media Tracker)
  • Sosyal Medya Afişi (Social Media Poster)
  • Marka  İzleme (Brand Monitoring)
  • Backlink  Denetimi (Backlink Audit)
  • Link Oluşturma (Link Building)
  • PPC Anahtar Kelime Aracı (PPC Keyword Tool)
  • Organik Trafik Bilgileri (Organic Traffic Insights)
  • İçerik Analizcisi (Content Analyzer)

Bu araçlarla karşılaştık fakat web sitemiz için bu özellikleri en verimli şekilde nasıl kullanacağız? Madde madde inceleyelim.

Site Denetimi (Site Audit)

semrush site denetimi

Site Denetimi menüsü ile birlikte site içerisindeki genel sağlık skoru bilgilerinize ulaşabilirsiniz. Siteniz içerisinde bulunan tüm sayfalar ve yazılar taranarak  bu sayfalarda bulunan hatalar, uyarılar ve bildirimleri görebilirsiniz.  Hatalar (Errors) kırmızı renkler belirtilir ve kesinlikle düzeltilmesi gereken sorunları içerir. Bu sorunları düzeltmemeniz durumunda siteniz SEO açısından tehlikeye girebilir.  Uyarılar ( Warnings) sarı renkle belirtilir ve  hatalara göre daha az sorun teşkil eder. Düzeltmemeniz durumunda SEO derecenizde çok fazla değişimler gözlenmez fakat site analizi sağlık oranlarını arttırmak için düzeltilmesi önerilir.  Bildirimler ( Notices ) ise mavi renkle gösterilir. Bu uyarıları güncellemek opsiyoneldir ve düzeltilmediğinde SEO puanında bir değişim görülmez.

            Site Denetimi menüsünde ekstra olarak sitenizin tematik raporlarına da ulaşabilirsiniz.  Bu raporlarda sitenizde bulunan tüm sayfaların yüzde kaçının tarandığını, HTTPS sertifikası özelliklerini,  uluslararası seo uygulanıp uygulanmadığını ,  temel web değerlerinizi (En büyük zengin içerikli resmin yüklenme süresi(LCP), toplam engellenme süresi (TBT), içerik düzeni kayma yüzdesi (CLS)) , site performans yüzdenizi, iç bağlantılarınızın yüzdesini ve şematik işaretleme bilgilerinizi detaylı bir şekilde görüntüleyebilirsiniz.  En alt kısımda ise sitenizdeki en sık karşılaşılan sorunları semrush aracı sizlere sunarak optimize imkanı sunar.

Pozisyon Takibi (Position Tracking)

semrush nedir? position tracking

Pozisyon takibi aracı ile sitenizde bulunan sayfaların ve anahtar kelimelerin Google arama motorundaki  görünürlüğünü, gelen tahmini trafik bilgisini ve Google’daki ortalama konum bilgilerini görebilirsiniz. Aynı zamanda organik anahtar kelimelerinizin en iyi 3 ,  en iyi 10 , en iyi 20 ve en iyi 100 ‘deki oranlarını da görüntülemeniz mümkün. Bu oranların hemen altında site içeriklerinize en benzeyen rakip sayfaların  görünürlük bilgilerine ulaşabilirsiniz.  Rakip sayfaların hemen altında ise sitenizdeki SERP(Search Engine Results Page) bilgileri rapor halinde sizlere sunulur.

Sayfa İçi SEO Denetleyicisi (On-Page SEO Checker)

semrush on page sayfası

Sayfa içi SEO isminden de anlaşılabileceği gibi sitenizde bulunan sayfa ve yazıların tümünü kapsar.    Bu araç ile sayfalarınızda  nasıl bir geliştirme yapmanız gerektiğine dair ipuçlarına ulaşacaksınız.  Site içi sayfalarınıza dair şu fikirler sunulur:

  • Strateji fikirleri
  • Backlink fikirleri
  • Teknik SEO fikirleri
  • Kullanıcı deneyimi (UX) fikirleri
  • SERP özelliği hakkında fikirler
  • Anlamsal(yapıya dair) fikirler
  • İçerik oluşturma fikirleri 

Site analizi fikirlerini kendi sayfanızda uygulayarak sayfa içi teknik SEO problemlerinizi çözebilirsiniz.  

Sosyal Medya İzleyici (Social Media Tracker)

semrush sosyal medya site analizi

Sosyal medya izleyici aracı web sitenizi destekleyecek olan sosyal medya kanallarınızın yönetiminin yapıldığı yerdir. İçerik raporlarınızı görüntülemek için öncelikle Facebook , instagram, facebook, pinterest, youtube ve linkedin işletme hesaplarınızı bağlamanız gerekiyor. Ardından her bir sosyal medya kanalı için içeriklerinizin görüntülenme ve trafik alma sayılarına, takipçi sayısına , ve yayınladığınız gönderi sayılarına ulaşabilir ve tüm sosyal medya kanallarınızı tek bir alan üzerinden yönetebilirsiniz.   

Sosyal Medya Afişi (Social Media Poster)

semrush sosyal medya afişi

Sosyal medya afişi aracı üzerinden planlı bir şekilde içerik paylaşımı yapabilirsiniz. Takvim seçeneği üzerinde bulunan günlere hangi içerikleri gönderi olarak paylaşmak istediğinizi eklemelisiniz.  Ardından sosyal medya hesaplarınızı bağlarken semrush site analizi aracına gerekli izinleri verdiyseniz gönderiniz belirlediğiniz tarihte otomatik olarak paylaşılmaktadır.

Marka İzleme (Brand Monitoring)

Marka izleme aracı internet üzerinde ve sosyal paylaşım ağlarında  kendinizin ve rakiplerinizin içeriklerini , ürünlerini ya da hizmetlerini kolay bir şekilde takip edebilmenizi sağlar. Instagram, Facebook ve twitter gibi platformlarda sizin hakkınızdaki gönderilere ve istatistiklere bu sayfa üzerinden ulaşabilirsiniz.

Backlink Denetimi (Backlink Audit)

semrush backlink

Semrush nedir?  konusundaki en can alıcı noktalardan birisi de backlinklerdir.Web sitelerinize farklı siteler üzerinden gelen tüm bağlantılar backlink olarak değerlendirilir. Fakat dış bağlantı alırken siteniz ile benzer paylaşımlarda bulunan ve otoriter siteleri seçmek Google tarafında sitenizin güvenilir olarak işaretlenmesini sağlayarak arama motorlarında daha üst sıralarda gözükme ihtimalinizi arttıracaktır. 

            Semrush site analizi aracı ile backlink denetimi gerçekleştirmek için öncelikle   Google Search Console üzerinden entegrasyon sağlamanız gerekmektedir.  Bunun için Google Search Console sitesine giderek şu adımları izleyin :

  • Ayarlar
  • Kullanıcılar ve izinler
  • Kullanıcı ekle

    Bu alanda e-mail adresi kısmına semrush üzerinde eklenmesi istenilen backlink e-mail adresini yazmalısınız. Ardından izin olarak sınırlı seçeneğini seçerek  ekle tuşuna basmanız yeterlidir.  Semrush üzerinden bu isteği onaylatarak tüm backlink verilerinize kısa bir süre içerisinde ulaşabilirsiniz.  Açılan menüde genel toksidite puanına ( zararlı linkler ) ,backlink veren etki alanlarına ve bağlantı verilen sayfalara ulaşabilirsiniz.  Bu alanın altında sitenizdeki tüm backlinklerin  toksik , potansiyel olarak  toksik ve toksik olmayan bağlantılarını görebilirsiniz. Site sağlığınız için toksik olmayan bağlantılar dışındaki tüm backlinklerinizi sonlandırmanızı öneririz.

Link Oluşturma (Link Building)

semrush link building
Link oluşturma sayfası içerisinde şu özellikler bulunur:

  • Anahtar kelimeler
  • Rakipler
  • Bahsetmeler
  • Manuel olarak yüklenenler
  • Kayıp geri bağlantılar

Bu menüler aracılığıyla sitenizdeki içeriklerde kullandığınız anahtar kelimelere benzer özellikler gösteren rakip sayfaların ne gibi teknikler kullandığını görebilir ve sitenizi rakiplerinize göre düzenleyerek ön plana çıkabilirsiniz.

PPC Anahtar Kelime Aracı (PPC Keyword Tool)

semrush ppc

Siteniz içinde bulunan tüm anahtar kelimeleri yönetebileceğiniz alandır.  Buraya anahtar kelimelerinizi isterseniz el ile isterseniz de oluşturduğunuz bir .txt, .csv ya da .xlsx dosyası üzerinden aktarabilirsiniz.  Ekleme işlemini yaptıktan sonra anahtar kelimelerinizin rekabet oranını ve tıklama başı maliyet bilgilerini öğrenebilirsiniz.

Organik Trafik Bilgileri (Organic Traffic Insights)

semrush organik trafik

Organik trafik web sitenize arama motorları üzerinden direkt olarak giriş yapan kullanıcıların sayısıdır. Anahtar kelimelerinizi kullanarak ya da domain isminizi yazarak web sitenize bağlanan ziyaretçiler bu kategoride değerlendirilmektedir.  Bu sayfada web sitelerinize giriş yapan kullanıcıları , yeni kullanıcıları (ilk defa giriş yapanlar),  oturumlar, sayfalardaki oturumlar,  ortalama gezinme süresi, hemen çıkma oranı(düşük olması önerilir) ve hedef tamamlama süreleri gibi bilgiler yer alır.

            Alt kısımda bulunan tabloda siteniz içerisinde bulunan en popüler sayfaların organik trafik bilgileri yer alır. Sitenizin organik trafik sayılarını daha gerçekçi bir şekilde görüntülemek için Google Analytics aracını semrush site analizi  aracıyla birleştirmelisiniz.

İçerik Analizcisi (Content Analyzer)

içerik analizcisi

İçerik analizcisi menüsü paylaştığınız gönderilerdeki eksik veya sorunları belirten alandır. Burada içeriklerinizin arama motorlarına göre değerlendirmesi yapılarak hangi içeriklerin değiştirilmesi ya da güncellenmesi gerektiği tarafınıza bildirilir. Yetersiz kelime sayısında ya da uzun süredir güncellenmeyen sayfalar size uyarı olarak gösterilir.

Semrush Site Analizi Aracında Bulunan Menüler

Semrush aracı seo konusunda webmasterlara oldukça detaylı raporlar sunmaktadır. Profesyonel olarak SEO hizmeti almak isteyen kullanıcılar için ise Premium fırsatları bulunmaktadır. Daha detaylı raporlar sunulan Premium hesabını 7 gün ücretsiz denedikten sonra aylık olarak 115$ karşılığında tam sürüm olarak kullanabilirsiniz.   Semrush aracı içerisinde bulunan 7 menü ile sitenizin seo ayarlarını büyük ölçüde halletmiş olacaksınız. Araç şu menüleri kullanıma sunmaktadır:

  • SEO
  • Yerel SEO  (Local SEO)
  • Reklam (Advertising)
  • Sosyal Medya (Social Media)
  • İçerik Pazarlaması (Content Marketing)
  • Rekabetçi Araştırma (Competitive Research)
  • Yönetim (Management)

SEO Menüsü Kullanımı

En fazla kullanılan menülerden birisidir. Bu menü içerisinde sitenizin iç ve dış linklerini düzenleyebilir backlink ayarlarınızı görüntüleyebilir ve sayfalarınızda bulunan uyarı, hata ve önerileri görüntüleyerek sayfa içi ve dışı optimizasyonlarınızı gerçekleştirebilirsiniz.  Kendi sitenizin seo özelliklerini rakip sitelerle karşılaştırabilir ve iyileştirmeler hakkında detaylı raporlar elde edebilirsiniz. Aynı zamanda içeriklerinizi yüklerken büyük önem taşıyan anahtar kelime analizinizi de seo menüsünde yapabilirsiniz.  Anahtar kelimelerinizin sitenize getirilerini ve hangi sıralamalarda bulunduğunuzu da bu menü üzerinden görebilirsiniz.

Yerel SEO Menüsü

Yerel SEO halihazırda var olan fiziksel işletmenizin denetim ayarlarının yapıldığı menüdür.  Bu konu hakkında kafanızda soru işaretler varsa Yerel işletme nedir? yazımızı okuyarak detaylı bilgi edinebilirsiniz.  Bu menüde listeleme görünümü seçeneği üzerinden işletme bilgilerinizi girerek verilerinizi görüntüleyebilirsiniz.  İşletme sayfanızdaki optimizasyon ve denetimleri bu sayfa üzerinden kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Reklam Menüsü

Site analizi içerisindeki reklam bölümünü Google Ads üzerinden reklam alan web sitesi sahipleri kullanmaktadır. Sayfanızı ücretli olarak tanıtmıyorsanız bu menü üzerinde işlem yapmanıza gerek yoktur.  Reklamverenler için bu sayfada Google ads hesabınızı bağladıktan sonra reklam araştırması , görüntülü reklamcılık hakkında bilgileri görüntülenir.  PLA araştırma menüsünü kullanarak kampanyalarınızın optimizasyonlarını gerçekleştirebilirsiniz.

Sosyal Medya Menüsü

Sosyal medya menüsü içerisinde siteniz ile alakalı olan platformların yönetimini sağlayabilirsiniz.  Instagram , facebook , twitter, pinterest gibi bilinen sosyal medya kanallarındaki paylaşımlarınızın istatistiksel bilgilerine ulaşabilir ve reklam kampanyaları oluşturarak marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.

İçerik Pazarlaması Menüsü

İçerik pazarlaması menüsü sitenize en uygun içeriğin nasıl yüklenmesi gerektiğine dair adımları içerir.  Kullanıcılar bir içeriği görüntülediklerinde ilk olarak isme odaklanırlar. Aradıkları bilgiyi başlıkta bulamayan kullanıcıların büyük çoğunluğu sitenizden ayrılacaktır. Dolayısıyla profesyonel bir seo çalışmasında teknik özellikler dışında kullanıcıyı memnun edici özellikleri de iyi planlamak gerekir.  İçeriğinizin başlığı, kalitesi, okunabilir olması ve fayda sağlaması içerik pazarlamasının ilk adımı olarak gösterilebilir.

            Kullanıcılarınıza nasıl bir içerik paylaşacağınız hakkında fikriniz yoksa bu menü yardımıyla içerik fikirleri edinebilirsiniz. Örnek vermek gerekirse “makale” hakkında bir yazı yazacaksınız fakat başlık ve içeriği nasıl kurgulamanız gerektiği hakkında kafanızda soru işaretleri var.  İçerik pazarlaması menüsünde konu araştırması (topic search) alanına giriş yaparak arama kutusuna makale yazarak hangi ülke içerisindeki kelime havuzlarını görüntülemek istediğinizi seçmeniz yeterli olacaktır.  “Makale” kelimesine dair içerik pazarlaması menüsü  şu şekilde görünmelidir:

içerik araştırma site analizi

Rekabetçi Araştırma Menüsü

Rekabetçi araştırma menüsü ile rakip sitelerinizin çevrimiçi performanslarını ve uyguladıkları seo tekniklerini görebilirsiniz.  Rakibinizin alan adını girerek kendi sitenizle karşılaştırabilir,  yalnızca rakip siteyi görüntüleyebilir ya da toplu olarak analiz edebilirsiniz.  Bu menü içerisinde yer alan Pazar gezgini (Market explorer) menüsü ile sektörde bulunan rakiplerinizi ya da organik rakiplerinizi görüntüleyebilir, kendi özel pazarınızı oluşturabilirsiniz.

Yönetim Menüsü

Yönetim menüsü web siteniz ile müşterileriniz arasında köprü oluşturan bir araçtır. Yönetim menüsünde şu seçenekler bulunur:

  • Müşteri Yöneticisi
  • Raporlarım
  • Projeler
  • Gösterge Paneli
  • Olası Satış Yaratma Aracı
  • Pazarlama Takvimi
  • Notlar

Bu menü çok fazla sayıda müşteri portföyü bulunan markalara büyük kolaylıklar sağlar. Müşterilerin tek bir panelde görüntülenmesi için müşteri ekleme işlemi yapılmalıdır.  Müşteri ekledikten sonra ürün ve hizmetler hakkında raporların görüntülenmesi için raporlarım sayfasına girilmelidir.  Burada dilerseniz kendi şablonunuzu kullanabilir dilerseniz de hazır şablonlar yardımıyla seo raporuna, rakip araştırma raporuna ,teknik seo raporuna ve organik arama raporuna ulaşabilirsiniz.

            Projeler kısmı web sitesi ekleyip güncelleyebileceğiniz alanlardır. Proje ekle kısmı kullanarak web sitelerinizi sisteme ekleyebilirsiniz.

            Satış gerçekleştiren bir sisteminiz varsa Olası Satış Yaratma aracını (lead generation tool) kullanın. Bu sayede sitenize  yerleştirdiğiniz bir widget sayesinde potansiyel müşterilerinizi arttırabilirsiniz.

Makale Yorum

Yorumunuzu Girin...

Daha yeni Daha eski