Webmasterların sıkça kullandığı site analizi araçlarından birisi olan Semrush nedir ? hangi amaçlarla kullanılır, hangi menüleri vardır ve bu menüler aracılığıyla hangi işlemler yapılabilir, ücretli ve ücretsiz olarak sundukları özellikler, hangi projeler oluşturulur ve oluşturulan projeler nasıl yönetilir gibi soruların detaylı cevaplarını bulabileceğiniz bir yazı hazırladık. Web sitelerinizin teknik seo özelliklerini keşfetmek, site içerisinde iyileştirmeler yapabilmek ve profesyonel anlamda marka bilinirliğini arttırmak amacıyla kullanılan bu aracın tüm özelliklerini gelin hep birlikte keşfedelim.
Semrush Site Analizi Ne İşe Yarar?
Semrush Kullanıcı Rehberi
Site Denetimi (Site Audit)
Pozisyon Takibi (Position Tracking)
Sayfa İçi SEO Denetleyicisi (On-Page SEO Checker)
Sosyal Medya İzleyici (Social Media Tracker)
Sosyal Medya Afişi (Social Media Poster)
Marka İzleme (Brand Monitoring)
Backlink Denetimi (Backlink Audit)
Link Oluşturma (Link Building)
PPC Anahtar Kelime Aracı (PPC Keyword Tool)
Organik Trafik Bilgileri (Organic Traffic Insights)
İçerik Analizcisi (Content Analyzer)
Semrush Site Analizi Aracında Bulunan Menüler
SEO Menüsü Kullanımı
Yerel SEO Menüsü
Reklam Menüsü
Sosyal Medya Menüsü
İçerik Pazarlaması Menüsü
Rekabetçi Araştırma Menüsü
Yönetim Menüsü
Semrush Site Analizi Ne İşe Yarar?
Semrush aracı
ile site analizi gerçekleştirmek
öncelikle siteniz içerisinde bulunan tüm sayfaları,kategorileri ve yazıları tek
bir panelde görüntüleyebilmenizi sağlar. Dolayısıyla manuel olarak bu teknik sorunları
bulmak yerine semrush aracı ile hızlı bir şekilde tespit ederek zamandan
tasarruf elde edersiniz. Aynı zamanda siteniz içerisinde herhangi bir içerik
paylaşmadan önce ön araştırma yaparak doğru içerikleri yüklemenize de yardımcı
olur. Manuel olarak site analizi yaparken göremeyeceğiniz site içi ve
dışı sorunları da açıklamalarıyla birlikte sunması semrush aracını oldukça
kullanışlı bir hale getirmektedir.
Her
blogger ve webmaster site denetimlerini gerçekleştirirken mutlaka en az bir SEO
analiz aracından faydalanmalıdır. Fakat kullanacağınız aracı belirlerken
sundukları özellikleri dikkate alarak size en uygun olanını
kullanmalısınız. Semrush Nedir? konusunu kavradıktan sonra gelin nasıl
kullanıldığına bir bakalım.
Semrush Kullanıcı Rehberi
Semrush
aracını kullanmak için öncelikli olarak alan adınızı girerek bir proje
oluşturmanız gerekiyor. Projenizi
ekledikten sonra semrush aracı site analizi işlemlerinizi 11 farklı adımda inceliyor ve
sizlere kontrol paneli üzerinde detaylı bir rapor sunuyor. Semrush kontrol
panelinde bulunan özellikler ise şu şekilde sıralanabilir:
- Site Denetimi ( Site Audit)
- Pozisyon Takibi ( Position Tracking)
- Sayfa İçi SEO Denetleyicisi (On-Page SEO Checker)
- Sosyal Medya İzleyici (Social Media Tracker)
- Sosyal Medya Afişi (Social Media Poster)
- Marka İzleme (Brand Monitoring)
- Backlink Denetimi (Backlink Audit)
- Link Oluşturma (Link Building)
- PPC Anahtar Kelime Aracı (PPC Keyword Tool)
- Organik Trafik Bilgileri (Organic Traffic Insights)
- İçerik Analizcisi (Content Analyzer)
Bu araçlarla karşılaştık fakat web
sitemiz için bu özellikleri en verimli şekilde nasıl kullanacağız? Madde madde
inceleyelim.
Site Denetimi (Site Audit)
Site Denetimi
menüsü ile birlikte site içerisindeki genel sağlık skoru bilgilerinize ulaşabilirsiniz.
Siteniz içerisinde bulunan tüm sayfalar ve yazılar taranarak bu sayfalarda bulunan hatalar, uyarılar ve
bildirimleri görebilirsiniz. Hatalar
(Errors) kırmızı renkler belirtilir ve kesinlikle düzeltilmesi gereken
sorunları içerir. Bu sorunları düzeltmemeniz durumunda siteniz SEO açısından
tehlikeye girebilir. Uyarılar ( Warnings)
sarı renkle belirtilir ve hatalara göre
daha az sorun teşkil eder. Düzeltmemeniz durumunda SEO derecenizde çok fazla
değişimler gözlenmez fakat site analizi sağlık oranlarını arttırmak için
düzeltilmesi önerilir. Bildirimler (
Notices ) ise mavi renkle gösterilir. Bu uyarıları güncellemek opsiyoneldir ve
düzeltilmediğinde SEO puanında bir değişim görülmez.
Site
Denetimi menüsünde ekstra olarak sitenizin tematik raporlarına da
ulaşabilirsiniz. Bu raporlarda sitenizde
bulunan tüm sayfaların yüzde kaçının tarandığını, HTTPS sertifikası özelliklerini, uluslararası seo uygulanıp uygulanmadığını
, temel web değerlerinizi (En büyük
zengin içerikli resmin yüklenme süresi(LCP), toplam engellenme süresi (TBT),
içerik düzeni kayma yüzdesi (CLS)) , site performans yüzdenizi, iç bağlantılarınızın
yüzdesini ve şematik işaretleme bilgilerinizi detaylı bir şekilde
görüntüleyebilirsiniz. En alt kısımda
ise sitenizdeki en sık karşılaşılan sorunları semrush aracı sizlere sunarak
optimize imkanı sunar.
Pozisyon Takibi (Position Tracking)
Pozisyon
takibi aracı ile sitenizde bulunan sayfaların ve anahtar kelimelerin Google
arama motorundaki görünürlüğünü, gelen tahmini
trafik bilgisini ve Google’daki ortalama konum bilgilerini görebilirsiniz. Aynı
zamanda organik anahtar kelimelerinizin en iyi 3 , en iyi 10 , en iyi 20 ve en iyi 100 ‘deki
oranlarını da görüntülemeniz mümkün. Bu oranların hemen altında site
içeriklerinize en benzeyen rakip sayfaların
görünürlük bilgilerine ulaşabilirsiniz.
Rakip sayfaların hemen altında ise sitenizdeki SERP(Search Engine
Results Page) bilgileri rapor halinde sizlere sunulur.
Sayfa İçi SEO Denetleyicisi (On-Page SEO Checker)
Sayfa içi SEO
isminden de anlaşılabileceği gibi sitenizde bulunan sayfa ve yazıların tümünü
kapsar. Bu araç
ile sayfalarınızda nasıl bir geliştirme
yapmanız gerektiğine dair ipuçlarına ulaşacaksınız. Site içi sayfalarınıza dair şu fikirler sunulur:
- Strateji fikirleri
- Backlink fikirleri
- Teknik SEO fikirleri
- Kullanıcı deneyimi (UX) fikirleri
- SERP özelliği hakkında fikirler
- Anlamsal(yapıya dair) fikirler
- İçerik oluşturma fikirleri
Site analizi fikirlerini kendi
sayfanızda uygulayarak sayfa içi teknik SEO problemlerinizi çözebilirsiniz.
Sosyal Medya İzleyici (Social Media Tracker)
Sosyal medya
izleyici aracı web sitenizi destekleyecek olan sosyal medya kanallarınızın
yönetiminin yapıldığı yerdir. İçerik raporlarınızı görüntülemek için öncelikle
Facebook , instagram, facebook, pinterest, youtube ve linkedin işletme hesaplarınızı
bağlamanız gerekiyor. Ardından her bir sosyal medya kanalı için içeriklerinizin
görüntülenme ve trafik alma sayılarına, takipçi sayısına , ve yayınladığınız
gönderi sayılarına ulaşabilir ve tüm sosyal medya kanallarınızı tek bir alan
üzerinden yönetebilirsiniz.
Sosyal Medya Afişi (Social Media Poster)
Sosyal medya
afişi aracı üzerinden planlı bir şekilde içerik paylaşımı yapabilirsiniz. Takvim
seçeneği üzerinde bulunan günlere hangi içerikleri gönderi olarak paylaşmak
istediğinizi eklemelisiniz. Ardından sosyal
medya hesaplarınızı bağlarken semrush site analizi aracına gerekli
izinleri verdiyseniz gönderiniz belirlediğiniz tarihte otomatik olarak
paylaşılmaktadır.
Marka İzleme (Brand Monitoring)
Marka izleme
aracı internet üzerinde ve sosyal paylaşım ağlarında kendinizin ve rakiplerinizin içeriklerini ,
ürünlerini ya da hizmetlerini kolay bir şekilde takip edebilmenizi sağlar. Instagram, Facebook ve twitter gibi platformlarda sizin hakkınızdaki
gönderilere ve istatistiklere bu sayfa üzerinden ulaşabilirsiniz.
Backlink Denetimi (Backlink Audit)
Semrush
nedir? konusundaki en can alıcı
noktalardan birisi de backlinklerdir.Web sitelerinize farklı siteler üzerinden
gelen tüm bağlantılar backlink olarak değerlendirilir. Fakat dış bağlantı
alırken siteniz ile benzer paylaşımlarda bulunan ve otoriter siteleri seçmek
Google tarafında sitenizin güvenilir olarak işaretlenmesini sağlayarak arama
motorlarında daha üst sıralarda gözükme ihtimalinizi arttıracaktır.
Semrush
site analizi aracı ile backlink denetimi gerçekleştirmek için öncelikle Google Search Console üzerinden entegrasyon
sağlamanız gerekmektedir. Bunun için Google
Search Console sitesine giderek şu adımları izleyin :
- Ayarlar
- Kullanıcılar ve izinler
- Kullanıcı ekle
Bu alanda e-mail adresi kısmına
semrush üzerinde eklenmesi istenilen backlink e-mail adresini yazmalısınız. Ardından
izin olarak sınırlı seçeneğini seçerek
ekle tuşuna basmanız yeterlidir.
Semrush üzerinden bu isteği onaylatarak tüm backlink verilerinize kısa
bir süre içerisinde ulaşabilirsiniz.
Açılan menüde genel toksidite puanına ( zararlı linkler ) ,backlink
veren etki alanlarına ve bağlantı verilen sayfalara ulaşabilirsiniz. Bu alanın altında sitenizdeki tüm backlinklerin toksik , potansiyel olarak toksik ve toksik olmayan bağlantılarını görebilirsiniz.
Site sağlığınız için toksik olmayan bağlantılar dışındaki tüm backlinklerinizi
sonlandırmanızı öneririz.
Link Oluşturma (Link Building)
- Anahtar kelimeler
- Rakipler
- Bahsetmeler
- Manuel olarak yüklenenler
- Kayıp geri bağlantılar
Bu menüler
aracılığıyla sitenizdeki içeriklerde kullandığınız anahtar kelimelere benzer
özellikler gösteren rakip sayfaların ne gibi teknikler kullandığını görebilir
ve sitenizi rakiplerinize göre düzenleyerek ön plana çıkabilirsiniz.
PPC Anahtar Kelime Aracı (PPC Keyword Tool)
Siteniz içinde
bulunan tüm anahtar kelimeleri yönetebileceğiniz alandır. Buraya anahtar kelimelerinizi isterseniz el
ile isterseniz de oluşturduğunuz bir .txt, .csv ya da .xlsx dosyası üzerinden
aktarabilirsiniz. Ekleme işlemini yaptıktan
sonra anahtar kelimelerinizin rekabet oranını ve tıklama başı maliyet
bilgilerini öğrenebilirsiniz.
Organik Trafik Bilgileri (Organic Traffic Insights)
Organik trafik
web sitenize arama motorları üzerinden direkt olarak giriş yapan kullanıcıların
sayısıdır. Anahtar kelimelerinizi kullanarak ya da domain isminizi yazarak web
sitenize bağlanan ziyaretçiler bu kategoride değerlendirilmektedir. Bu sayfada web sitelerinize giriş yapan
kullanıcıları , yeni kullanıcıları (ilk defa giriş yapanlar), oturumlar, sayfalardaki oturumlar, ortalama gezinme süresi, hemen çıkma
oranı(düşük olması önerilir) ve hedef tamamlama süreleri gibi bilgiler yer
alır.
Alt
kısımda bulunan tabloda siteniz içerisinde bulunan en popüler sayfaların
organik trafik bilgileri yer alır. Sitenizin organik trafik sayılarını daha
gerçekçi bir şekilde görüntülemek için Google Analytics aracını semrush site
analizi aracıyla birleştirmelisiniz.
İçerik Analizcisi (Content Analyzer)
İçerik
analizcisi menüsü paylaştığınız gönderilerdeki eksik veya sorunları belirten
alandır. Burada içeriklerinizin arama motorlarına göre değerlendirmesi
yapılarak hangi içeriklerin değiştirilmesi ya da güncellenmesi gerektiği
tarafınıza bildirilir. Yetersiz kelime sayısında ya da uzun süredir
güncellenmeyen sayfalar size uyarı olarak gösterilir.
Semrush Site Analizi Aracında Bulunan Menüler
Semrush aracı
seo konusunda webmasterlara oldukça detaylı raporlar sunmaktadır. Profesyonel
olarak SEO hizmeti almak isteyen kullanıcılar için ise Premium fırsatları
bulunmaktadır. Daha detaylı raporlar sunulan Premium hesabını 7 gün ücretsiz
denedikten sonra aylık olarak 115$ karşılığında tam sürüm olarak
kullanabilirsiniz. Semrush aracı
içerisinde bulunan 7 menü ile sitenizin seo ayarlarını büyük ölçüde halletmiş
olacaksınız. Araç şu menüleri kullanıma sunmaktadır:
- SEO
- Yerel SEO (Local SEO)
- Reklam (Advertising)
- Sosyal Medya (Social Media)
- İçerik Pazarlaması (Content Marketing)
- Rekabetçi Araştırma (Competitive Research)
- Yönetim (Management)
SEO Menüsü Kullanımı
En fazla
kullanılan menülerden birisidir. Bu menü içerisinde sitenizin iç ve dış
linklerini düzenleyebilir backlink ayarlarınızı görüntüleyebilir ve
sayfalarınızda bulunan uyarı, hata ve önerileri görüntüleyerek sayfa içi ve
dışı optimizasyonlarınızı gerçekleştirebilirsiniz. Kendi sitenizin seo özelliklerini rakip
sitelerle karşılaştırabilir ve iyileştirmeler hakkında detaylı raporlar elde
edebilirsiniz. Aynı zamanda içeriklerinizi yüklerken büyük önem taşıyan anahtar
kelime analizinizi de seo menüsünde yapabilirsiniz. Anahtar kelimelerinizin sitenize getirilerini
ve hangi sıralamalarda bulunduğunuzu da bu menü üzerinden görebilirsiniz.
Yerel SEO Menüsü
Yerel SEO
halihazırda var olan fiziksel işletmenizin denetim ayarlarının yapıldığı
menüdür. Bu konu hakkında kafanızda soru
işaretler varsa Yerel işletme nedir? yazımızı okuyarak detaylı bilgi
edinebilirsiniz. Bu menüde listeleme
görünümü seçeneği üzerinden işletme bilgilerinizi girerek verilerinizi
görüntüleyebilirsiniz. İşletme
sayfanızdaki optimizasyon ve denetimleri bu sayfa üzerinden kolay bir şekilde
gerçekleştirebilirsiniz.
Reklam Menüsü
Site
analizi içerisindeki reklam bölümünü Google Ads üzerinden reklam alan web
sitesi sahipleri kullanmaktadır. Sayfanızı ücretli olarak tanıtmıyorsanız bu
menü üzerinde işlem yapmanıza gerek yoktur.
Reklamverenler için bu sayfada Google ads hesabınızı bağladıktan sonra
reklam araştırması , görüntülü reklamcılık hakkında bilgileri
görüntülenir. PLA araştırma menüsünü
kullanarak kampanyalarınızın optimizasyonlarını gerçekleştirebilirsiniz.
Sosyal Medya Menüsü
Sosyal medya
menüsü içerisinde siteniz ile alakalı olan platformların yönetimini sağlayabilirsiniz.
Instagram , facebook , twitter,
pinterest gibi bilinen sosyal medya kanallarındaki paylaşımlarınızın istatistiksel
bilgilerine ulaşabilir ve reklam kampanyaları oluşturarak marka bilinirliğinizi
arttırabilirsiniz.
İçerik Pazarlaması Menüsü
İçerik
pazarlaması menüsü sitenize en uygun içeriğin nasıl yüklenmesi gerektiğine dair
adımları içerir. Kullanıcılar bir
içeriği görüntülediklerinde ilk olarak isme odaklanırlar. Aradıkları bilgiyi başlıkta
bulamayan kullanıcıların büyük çoğunluğu sitenizden ayrılacaktır. Dolayısıyla
profesyonel bir seo çalışmasında teknik özellikler dışında kullanıcıyı memnun
edici özellikleri de iyi planlamak gerekir. İçeriğinizin başlığı, kalitesi, okunabilir
olması ve fayda sağlaması içerik pazarlamasının ilk adımı olarak
gösterilebilir.
Kullanıcılarınıza
nasıl bir içerik paylaşacağınız hakkında fikriniz yoksa bu menü yardımıyla
içerik fikirleri edinebilirsiniz. Örnek vermek gerekirse “makale” hakkında bir
yazı yazacaksınız fakat başlık ve içeriği nasıl kurgulamanız gerektiği hakkında
kafanızda soru işaretleri var. İçerik
pazarlaması menüsünde konu araştırması (topic search) alanına giriş yaparak
arama kutusuna makale yazarak hangi ülke içerisindeki kelime havuzlarını
görüntülemek istediğinizi seçmeniz yeterli olacaktır. “Makale” kelimesine dair içerik pazarlaması
menüsü şu şekilde görünmelidir:
Rekabetçi Araştırma Menüsü
Rekabetçi
araştırma menüsü ile rakip sitelerinizin çevrimiçi performanslarını ve
uyguladıkları seo tekniklerini görebilirsiniz.
Rakibinizin alan adını girerek kendi sitenizle karşılaştırabilir, yalnızca rakip siteyi görüntüleyebilir ya da
toplu olarak analiz edebilirsiniz. Bu
menü içerisinde yer alan Pazar gezgini (Market explorer) menüsü ile sektörde
bulunan rakiplerinizi ya da organik rakiplerinizi görüntüleyebilir, kendi özel
pazarınızı oluşturabilirsiniz.
Yönetim Menüsü
Yönetim menüsü
web siteniz ile müşterileriniz arasında köprü oluşturan bir araçtır. Yönetim menüsünde şu seçenekler bulunur:
- Müşteri Yöneticisi
- Raporlarım
- Projeler
- Gösterge Paneli
- Olası Satış Yaratma Aracı
- Pazarlama Takvimi
- Notlar
Bu menü çok
fazla sayıda müşteri portföyü bulunan markalara büyük kolaylıklar sağlar. Müşterilerin
tek bir panelde görüntülenmesi için müşteri ekleme işlemi yapılmalıdır. Müşteri ekledikten sonra ürün ve hizmetler
hakkında raporların görüntülenmesi için raporlarım sayfasına girilmelidir. Burada dilerseniz kendi şablonunuzu kullanabilir
dilerseniz de hazır şablonlar yardımıyla seo raporuna, rakip araştırma raporuna
,teknik seo raporuna ve organik arama raporuna ulaşabilirsiniz.
Projeler
kısmı web sitesi ekleyip güncelleyebileceğiniz alanlardır. Proje ekle kısmı
kullanarak web sitelerinizi sisteme ekleyebilirsiniz.
Satış
gerçekleştiren bir sisteminiz varsa Olası Satış Yaratma aracını (lead
generation tool) kullanın. Bu sayede sitenize
yerleştirdiğiniz bir widget sayesinde potansiyel müşterilerinizi arttırabilirsiniz.
Yorum Gönder
Yorumunuzu Girin...