Screaming Frog Nedir?
Screaming Frog Nasıl Kurulur?
Ücretsiz Screaming Frog Sürümü İle Hangi Analizler Yapılabilir?
Ücretli Screaming Frog Sürümü İle Hangi Analizler Yapılabilir?
Screaming Frog SEO Analizi
Internal (Dahili) Alanlar
External (Harici) Alanlar
Durum Kodları (Response Codes)
Sayfanızda Kullandığınız Başlık Alanları (Page Titles)
Meta Açıklama Alanları (Meta Description)
Meta Anahtar Kelimeleri (Meta Keywords)
H1 Başlıkları
H2 Başlıkları
Resimler (Images)
Kanonikleştirilmiş Bağlantılar
Direktifler (Directives)
Çoklu Dil Siteleri (Hreflang)
Alt Menüler
URL Detayları
İç Bağlantıları İnceleme (Inlinks)
Resim Detayları
Zengin Arama Sonuçları (SERP Snippet)
Çerezler
Kırık yada Bozuk Sayfalarınızı Tespit Etme
Site Haritası Oluşturma
Hemen Çıkma Oranınızı (Bounce Rate) Düşürün
Screaming Frog Nedir?
Screaming
Frog, web sitelerinde SEO analizi için kullanılan popüler araçlardan
birisidir. Doğru kullanıldığında web
sitelerinizin iç ve dış hatalarını tespit edebilir, kısa zaman içerisinde
sıralama ve performansınızda artışlar sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda manuel olarak harici ve dahili hatalarınızı
keşfetmek, haftalar ya da aylar sürebilir. Dolayısıyla Screaming Frog aracı size zaman da kazandıracaktır. Saniyeler
içerisinde hızlı taramalar gerçekleştiren bu araç ile site içerisinde bulunan
bağlantılarınızı, resimlerinizi, CSS ya
da Javascript dosyalarınızda bulunan hataları görüntüleyebilirsiniz. Bu makalede Screaming Frog aracının
kuruluşundan ve nasıl etkili bir biçimde kullanılarak sıralama artışı sağlayabileceğinizden
bahsedeceğiz. Detaylı anlatıma başlamadan önce gelin nasıl kurulduğuna bir
bakalım.
Screaming Frog Nasıl Kurulur?
Screaming
Frog SEO Spider aracını ücretsiz olarak kurmak için bu bağlantıyı
kullanabilirsiniz. Ücretsiz sürümünde 500 sayfaya kadar tarama yapabilen seo
aracı, yıllık 149€ ücretli sürümü ile tüm sayfalarınızı tarayabilmektedir. Aracı indirmek için açılan bağlantıda download
butonunu tıkladıktan sonra Download Now seçeneğini tıklamanız yeterlidir. Otomatik kurulumunu yaptıktan sonra analizlere
başlamak için web sitenizi eklemelisiniz.
Ücretsiz Screaming Frog Sürümü İle Hangi Analizler Yapılabilir?
Ücretsiz Screaming frog
analizi ile şu özellikleri
kullanabilirsiniz:
- Sitenizdeki 404 ya da 500 bağlantılarınızı keşfetme ve 301 yönlendirmelerinizi kontrol etme
- Sayfalarınızda kullandığınız başlıkları (Meta Title) , açıklamaları (Meta Description) ve anahtar kelimeleri (Meta keywords) görüntüleme
- Tarama botu komutlarını (Meta Robots) kontrol etme ve hangi alanlara izin verdiğinizi inceleme
- Çoklu dil (Hreflang) özelliklerini görüntüleme
- Tekrar eden sayfalarınızı (Duplicate Page) raporlama
- Site haritası oluşturma
- Sitenizdeki özellikleri görsel bir şekilde tekrardan görüntüleme
Ücretli Screaming Frog Sürümü İle Hangi Analizler Yapılabilir?
Ücretli Screaming frog analizi
ile ücretsiz sürümdeki özelliklere
ek olarak şunları yapabilirsiniz:
- Site içi planlaması
- Taramaların yapılandırılarak düzenli olarak gerçekleştirilmesi
- Yapılan taramaların kaydedilmesi ve yeniden yüklenebilmesi
- Javascript kodları oluşturarak sitenizi daha dinamik hale getirme
- Taramalarınızı, önceki taramalarla karşılaştırabilme
- Benzer içeriklerinizi görüntüleme (Yinelenmeye yakın olan)
- Özel robots komutları ekleme
- Hızlandırılmış mobil sayfaları (AMP) tarama
- İşaretlenmiş verileri görüntüleme
- Makalelerinizdeki yazım hatalarını görüntüleme
- Özel kaynak kodlarına erişme
- Google Analytics ve Search Console ekleme
- Pagespeed Insights ekleme
- Site içindeki önemli metriklerinizi kontrol etme
- Form ile kimlik doğrulama işlemleri
- HTML dosyalarınızı kaydetme ve görüntüleme
- Teknik destek alma
Screaming Frog SEO Analizi
Screaming frog SEO analizi için sitenizi aşağıdaki gibi ekleyerek 500 sayfanızı tarayabilirsiniz:
Internal (Dahili) Alanlar
Dahili alanlar,
web siteniz üzerinde bulunan başlıkları, açıklamaları, anahtar kelimeleri,
görselleri ya da iç bağlantılarınızı görüntüleyebileceğiniz kısımdır. Buradan çeşitli yönlendirme, index ya da
durum kodu hatalarını tespit edip iyileştirmeler yapabilirsiniz.
External (Harici) Alanlar
Harici
alanlar, kendi sitenizden bir başka siteye olmak üzere yapılan metin, resim ya
da video linklerini görüntülemek için kullanılmaktadır. Hangi linklerin halen
çalıştığını, 301 kodu ile yönlendirildiğini ya da robots.txt kodları ile
bloklandığını buradaki raporlarla öğrenebilirsiniz.
Durum Kodları (Response Codes)
Durum kodları,
ziyaretçilerinizin siteniz içerisinde yer alan belirli bir sayfayı açarken
yanıt aldığı sunucu kodlarıdır. Durum
kodları 4 temel kategoriye ayrıştırılmıştır ve anlamları şu şekildedir:
2XX Kodları
200 ile
başlayan kodlar, sayfanızın kullanıcılar tarafından doğru bir şekilde
görüntülendiğini ve hiçbir sorun ile karşılaşılmadığını belirten bir koddur. Bu
kodda ziyaret için gönderilen istek başarılı bir şekilde cevaplandırılmıştır.
3XX Kodları
300 ile
başlayan kodlar sayfanın farklı bir sürüme yönlendirildiğini ifade etmek için
kullanılmaktadır. 301 yönlendirmeleri, genellikle bir yazının URL adresinde
değişiklik olduğu zaman kullanıcıları yeni sayfaya yönlendirmek için
kullanılır. Bir sitede bulunan iki sayfa aynı işlevi yapıyorsa eski sayfa yeni
sayfaya aşağıdaki gibi yönlendirilmelidir:
Eski sayfa: https://makaleplatformu.blogspot.com/screaming-frog
(301)
Yeni sayfa: https://makaleplatformu.blogspot.com/screaming-frog-nasil-kullanilir
4XX Kodları
400 ile
başlayan kodlar, kullanıcılarınızın ilgili sayfadaki içeriklere artık
ulaşılamadığını, içeriklerin başka bir sayfaya taşındığını ya da silindiğini
belirten hata kodlarıdır. Kullanıcı deneyimini arttırmak için screaming frog
seo analizi sonucundaki 404 veren sayfaları yeni sayfalara yönlendirmeli,
ya da arama sonuçlarından kaldırmalısınız.
5XX Kodları
500 ile
başlayan kodlar, kullanıcılarınızın sayfaya sunucu sorunları nedeniyle
ulaşamadığını belirtmektedir. Sunucu kapasitenizin dolması, ya da aşırı trafiğe
bağlı olarak yaşanan çökmelerde, kullanıcılara sayfanın sunucu hatası yüzünden
açılamadığı hata ekranı ile gösterilir. Bu durumlarda sunucu bakımları yaparak
ilgili sayfayı tekrardan yayına almalısınız.
Sayfanızda Kullandığınız Başlık Alanları (Page Titles)
Sayfalarınızda,
etiketlerinizde ya da makalelerinizde kullandığınız başlıkları buradan görebilirsiniz.
Tekrarlanan sayfa başlıklarını ve olmayan başlıklarınızı hızlı bir şekilde
görüntüleyebilir, H1 başlıklarıyla aynı olup olmadığını öğrenebilirsiniz.
Meta Açıklama Alanları (Meta Description)
Meta açıklama
alanları sitenizin arama sonuçlarında gösterilir. Bu alanda
sayfalarınızdaki açıklamaları, bu açıklamaların karakter uzunluklarını
ve indekse alınıp alınmadıklarını görebilirsiniz.
Meta Anahtar Kelimeleri (Meta Keywords)
Buradan
sayfalarınız için belirttiğiniz anahtar kelimelere ve anahtar kelimelerin kaç
karakterde olduğunu görebilirsiniz. Yalnızca Google arama motorunu hedefliyorsanız,
sitenizdeki anahtar kelimelerinizi kaldırmanızı tavsiye ederiz.
H1 Başlıkları
H1 başlıkları
makalelerinizin ya da sayfalarınızın ana başlığıdır. Her sayfa için ayrı olarak
oluşturulur ve birden fazla olmamalıdır.
H1 etiketlerini yeterli uzunlukta ve özgün olacak şekilde
oluşturduğunuzdan emin olmak için bu alanı kullanabilirsiniz.
H2 Başlıkları
Ana başlıktan
sonra gelen en önemli başlıklardır. İçeriklerinizin özetini oluşturur. Buradan sayfalarınızda
hangi H2 başlıklarını kullandığınızı görebilirsiniz.
Resimler (Images)
Resimler
alanında, web sitenize eklediğiniz görsellerin tipini (.jpeg, .png, .webp)
, boyutunu, hangi adreste görüntüleneceğini
ya da kaç kez kullandığınızı görebilirsiniz.
Kanonikleştirilmiş Bağlantılar
Kanonikleştirilmiş
bağlantılar, sayfalarınızın birden fazla sürümü olması durumunda tek bir alana
yönlendirilmesi işlemidir. http, www ya da www olmayan sayfalarınıza yaptığınız
rel canonical yönlendirmelerinizi bu alandan görüntüleyebilirsiniz. Bu alanda dikkat etmeniz gereken nokta Adress
alanınızda bulunan sayfa ile Canonical elements sütunundaki adresin birebir
olarak aynı olmasıdır. Aksi takdirde arama motoru botları, hangi sayfanın
gerçek sayfanız olduğu konusunda şüpheye düşebilir.
Direktifler (Directives)
Bu alan meta
robot kodlarını kontrol etmek için kullanılır. Hangi sayfalarınızın indekse
alınıp alınmadığını görüntülemek için buraya bakabilirsiniz. İndeks konusunda daha detaylı bilgiler edinmek
için Google Search Console makalemizi okuyabilirsiniz.
Çoklu Dil Siteleri (Hreflang)
Türkçe dışında,
İngilizce , Almanca vb. gibi farklı diller ile yayın yapan siteler için
kullanılan alandır. Burada siteleriniz için belirlediğiniz hreflang
etiketlerini görüntüleyebilirsiniz. Her dil için ayrı oluşturulacak olan bu
etiketleri, seo puanınızı etkilememek için ülke kodlarına göre doğru olarak
kullanmalısınız.
Alt Menüler
Sayfalarınızın
daha detaylı analizleri için alt menüleri kullanabilirsiniz. Burada sitenizdeki
sayfaların nasıl görüntülendiği ya da url detayları gibi raporlara ulaşabilirsiniz.
URL Detayları
İşaretlediğiniz
sayfanın durum kodunu, kanonik linkini, http versiyonunu, boyutunu, H1 ve H2
başlıklarını ve anahtar kelimelerini tek bir alanda kolayca
görüntüleyebilirsiniz.
İç Bağlantıları İnceleme (Inlinks)
Screaming
Frog SEO Spider aracının sunduğu en önemli özelliklerden birisidir. Site
içerisindeki iç bağlantılarınızın durumunu bu alandan kontrol ederek hatalarınızı
öğrenebilirsiniz. Kullanımı şu şekildedir:
- İç bağlantıları görmek istediğiniz sayfayı seçin
- Alt menüden inlinks alanına tıklayın
Resim Detayları
Sayfalarınızda
kullandığınız görsellerin, alt metinlerinlerin, hangi URL üzerinde
bulunabileceklerini ve resmin hangi sayfaya yönlendirildiğini buradan
görebilirsiniz.
Zengin Arama Sonuçları (SERP Snippet)
Zengin arama sonuçları
ile , sayfalarınızın arama motorlarında nasıl görüntülendiğini görebilir, aynı
zamanda istediğiniz yazıları ekleyerek nasıl görüneceğini de takip edebilirsiniz.
Çerezler
Sayfalarınızda
bulunan çerez bilgilerine Cookies alanından erişebilirsiniz. Kullanıcılarınızın
daha iyi bir deneyim yaşayabilmesi için çerezler tercih edilmektedir.
Kırık ya da Bozuk Sayfalarınızı Tespit Etme
Web sitesi
sahipleri için en iyi seo önerileri sayılabilecek olan kırık bağlantılar,
durum kodları alanından filtreler ile hızlıca tespit edilip onarılabilir. Aşağıdaki adımları takip ederek sitenizdeki bloklanan,
4xx ve 5xx alan bağlantıları filtreleyebilirsiniz:
Site Haritası Oluşturma
Yaptığınız site
analizi doğrultusunda 2XX sayfalarınızı dahil edecek şekilde bir xml uzantılı
site haritası oluşturabilirsiniz. Site
haritası oluşturmak için şu adımları takip etmelisiniz:
Sitemaps> XML Sitemap>Export
Hemen Çıkma Oranınızı (Bounce Rate) Düşürün
Screaming Frog
aracının Premium özelliklerinden birisi olan hemen çıkma oranı görüntüleme sıralama
yükseltme kriterlerinden birisidir. Hemen çıkma oranını görüntülemek için
öncelikle Google Analytics ve Google Search Console araçlarını seo analiz
aracına entegre etmelisiniz. Daha sonrasında
kelime sayısı olarak filtreleme yaparak oran bilgilerinize ulaşabilirsiniz. Bu
analizde dikkat etmeniz gereken nokta kelimenin sayısının yüksek olmasıdır. Kelime
sayısının düşük olduğu sitelerde kullanıcılar daha az vakit geçirirler ve çıkma
oranınız yükselir.
Yorum Gönder
Yorumunuzu Girin...