screaming frog nedir


Screaming Frog Nedir?
Screaming Frog Nasıl Kurulur?
Ücretsiz Screaming Frog Sürümü İle Hangi Analizler Yapılabilir?
Ücretli Screaming Frog Sürümü İle Hangi Analizler Yapılabilir?
Screaming Frog SEO Analizi
Internal (Dahili) Alanlar
External (Harici) Alanlar
Durum Kodları (Response Codes)
Sayfanızda Kullandığınız Başlık Alanları (Page Titles)
Meta Açıklama Alanları (Meta Description)
Meta Anahtar Kelimeleri (Meta Keywords)
H1 Başlıkları
H2 Başlıkları
Resimler (Images)
Kanonikleştirilmiş Bağlantılar
Direktifler (Directives)
Çoklu Dil Siteleri (Hreflang)
Alt Menüler
URL Detayları
İç Bağlantıları İnceleme (Inlinks)
Resim Detayları
Zengin Arama Sonuçları (SERP Snippet)
Çerezler
Kırık yada Bozuk Sayfalarınızı Tespit Etme
Site Haritası Oluşturma
Hemen Çıkma Oranınızı (Bounce Rate) Düşürün

Screaming Frog Nedir?

Screaming Frog, web sitelerinde SEO analizi için kullanılan popüler araçlardan birisidir. Doğru kullanıldığında  web sitelerinizin iç ve dış hatalarını tespit edebilir, kısa zaman içerisinde sıralama ve performansınızda artışlar sağlayabilirsiniz.  Aynı zamanda manuel olarak harici ve dahili hatalarınızı keşfetmek, haftalar ya da aylar sürebilir. Dolayısıyla Screaming Frog  aracı size zaman da kazandıracaktır. Saniyeler içerisinde hızlı taramalar gerçekleştiren bu araç ile site içerisinde bulunan bağlantılarınızı, resimlerinizi,  CSS ya da Javascript dosyalarınızda bulunan hataları görüntüleyebilirsiniz.  Bu makalede Screaming Frog aracının kuruluşundan ve nasıl etkili bir biçimde kullanılarak sıralama artışı sağlayabileceğinizden bahsedeceğiz. Detaylı anlatıma başlamadan önce gelin nasıl kurulduğuna bir bakalım.

Screaming Frog Nasıl Kurulur?

Screaming Frog SEO Spider aracını ücretsiz olarak kurmak için bu bağlantıyı kullanabilirsiniz. Ücretsiz sürümünde 500 sayfaya kadar tarama yapabilen seo aracı, yıllık 149€ ücretli sürümü ile tüm sayfalarınızı tarayabilmektedir.  Aracı indirmek için açılan bağlantıda download butonunu tıkladıktan sonra Download Now seçeneğini tıklamanız yeterlidir.  Otomatik kurulumunu yaptıktan sonra analizlere başlamak için web sitenizi eklemelisiniz.

Ücretsiz Screaming Frog Sürümü İle Hangi  Analizler Yapılabilir?

Ücretsiz Screaming frog analizi  ile şu özellikleri kullanabilirsiniz:

  • Sitenizdeki 404 ya da 500 bağlantılarınızı keşfetme ve 301 yönlendirmelerinizi kontrol etme
  • Sayfalarınızda kullandığınız başlıkları (Meta Title) , açıklamaları (Meta Description) ve anahtar kelimeleri (Meta keywords) görüntüleme
  • Tarama botu komutlarını (Meta Robots) kontrol etme ve hangi alanlara izin verdiğinizi inceleme
  • Çoklu dil (Hreflang) özelliklerini görüntüleme
  • Tekrar eden sayfalarınızı (Duplicate Page) raporlama
  • Site haritası oluşturma
  • Sitenizdeki özellikleri görsel bir şekilde tekrardan görüntüleme

Ücretli Screaming Frog Sürümü İle Hangi Analizler Yapılabilir?

Ücretli Screaming frog analizi  ile ücretsiz sürümdeki özelliklere ek olarak şunları yapabilirsiniz:

  • Site içi planlaması
  • Taramaların yapılandırılarak düzenli olarak gerçekleştirilmesi
  • Yapılan taramaların kaydedilmesi ve yeniden yüklenebilmesi
  • Javascript kodları oluşturarak sitenizi daha dinamik hale getirme
  • Taramalarınızı, önceki taramalarla karşılaştırabilme
  • Benzer içeriklerinizi görüntüleme (Yinelenmeye yakın olan)
  • Özel robots komutları ekleme
  • Hızlandırılmış mobil sayfaları (AMP) tarama
  • İşaretlenmiş verileri görüntüleme
  • Makalelerinizdeki yazım hatalarını görüntüleme
  • Özel kaynak kodlarına erişme
  • Google Analytics ve Search Console ekleme
  • Pagespeed Insights ekleme
  • Site içindeki  önemli metriklerinizi kontrol etme
  • Form ile kimlik doğrulama işlemleri
  • HTML dosyalarınızı kaydetme ve görüntüleme
  • Teknik destek alma  

Screaming Frog SEO Analizi

Screaming frog SEO analizi için sitenizi aşağıdaki gibi ekleyerek 500 sayfanızı tarayabilirsiniz:

screaming frog site ekleme

 Internal (Dahili) Alanlar

Dahili alanlar, web siteniz üzerinde bulunan başlıkları, açıklamaları, anahtar kelimeleri, görselleri ya da iç bağlantılarınızı görüntüleyebileceğiniz kısımdır.  Buradan çeşitli yönlendirme, index ya da durum kodu hatalarını tespit edip iyileştirmeler yapabilirsiniz.

External (Harici) Alanlar

Harici alanlar, kendi sitenizden bir başka siteye olmak üzere yapılan metin, resim ya da video linklerini görüntülemek için kullanılmaktadır. Hangi linklerin halen çalıştığını, 301 kodu ile yönlendirildiğini ya da robots.txt kodları ile bloklandığını buradaki raporlarla öğrenebilirsiniz.

Durum Kodları  (Response Codes)

Durum kodları, ziyaretçilerinizin siteniz içerisinde yer alan belirli bir sayfayı açarken yanıt aldığı sunucu kodlarıdır.  Durum kodları 4 temel kategoriye ayrıştırılmıştır ve anlamları şu şekildedir:

2XX Kodları

200 ile başlayan kodlar, sayfanızın kullanıcılar tarafından doğru bir şekilde görüntülendiğini ve hiçbir sorun ile karşılaşılmadığını belirten bir koddur. Bu kodda ziyaret için gönderilen istek başarılı bir şekilde cevaplandırılmıştır.  

3XX Kodları

300 ile başlayan kodlar sayfanın farklı bir sürüme yönlendirildiğini ifade etmek için kullanılmaktadır. 301 yönlendirmeleri, genellikle bir yazının URL adresinde değişiklik olduğu zaman kullanıcıları yeni sayfaya yönlendirmek için kullanılır. Bir sitede bulunan iki sayfa aynı işlevi yapıyorsa eski sayfa yeni sayfaya aşağıdaki gibi yönlendirilmelidir:   

Eski sayfa: https://makaleplatformu.blogspot.com/screaming-frog (301)

Yeni sayfa: https://makaleplatformu.blogspot.com/screaming-frog-nasil-kullanilir

4XX Kodları

400 ile başlayan kodlar, kullanıcılarınızın ilgili sayfadaki içeriklere artık ulaşılamadığını, içeriklerin başka bir sayfaya taşındığını ya da silindiğini belirten hata kodlarıdır. Kullanıcı deneyimini arttırmak için screaming frog seo analizi sonucundaki 404 veren sayfaları yeni sayfalara yönlendirmeli, ya da arama sonuçlarından kaldırmalısınız.

5XX Kodları

500 ile başlayan kodlar, kullanıcılarınızın sayfaya sunucu sorunları nedeniyle ulaşamadığını belirtmektedir. Sunucu kapasitenizin dolması, ya da aşırı trafiğe bağlı olarak yaşanan çökmelerde, kullanıcılara sayfanın sunucu hatası yüzünden açılamadığı hata ekranı ile gösterilir. Bu durumlarda sunucu bakımları yaparak ilgili sayfayı tekrardan yayına almalısınız.

Sayfanızda Kullandığınız Başlık Alanları (Page Titles)

Sayfalarınızda, etiketlerinizde ya da makalelerinizde kullandığınız başlıkları buradan görebilirsiniz. Tekrarlanan sayfa başlıklarını ve olmayan başlıklarınızı hızlı bir şekilde görüntüleyebilir, H1 başlıklarıyla aynı olup olmadığını öğrenebilirsiniz.

Meta Açıklama Alanları (Meta Description)

Meta açıklama alanları sitenizin arama sonuçlarında gösterilir.  Bu alanda  sayfalarınızdaki açıklamaları, bu açıklamaların karakter uzunluklarını ve indekse alınıp alınmadıklarını görebilirsiniz.

Meta Anahtar Kelimeleri (Meta Keywords)

Buradan sayfalarınız için belirttiğiniz anahtar kelimelere ve anahtar kelimelerin kaç karakterde olduğunu görebilirsiniz. Yalnızca Google arama motorunu hedefliyorsanız, sitenizdeki anahtar kelimelerinizi kaldırmanızı tavsiye ederiz.

H1 Başlıkları

H1 başlıkları makalelerinizin ya da sayfalarınızın ana başlığıdır. Her sayfa için ayrı olarak oluşturulur ve birden fazla olmamalıdır.  H1 etiketlerini yeterli uzunlukta ve özgün olacak şekilde oluşturduğunuzdan emin olmak için bu alanı kullanabilirsiniz.

H2 Başlıkları

Ana başlıktan sonra gelen en önemli başlıklardır. İçeriklerinizin özetini oluşturur. Buradan sayfalarınızda hangi H2 başlıklarını kullandığınızı görebilirsiniz.

Resimler (Images)

Resimler alanında, web sitenize eklediğiniz görsellerin tipini (.jpeg, .png, .webp) ,  boyutunu, hangi adreste görüntüleneceğini ya da kaç kez kullandığınızı görebilirsiniz.  

Kanonikleştirilmiş Bağlantılar

Kanonikleştirilmiş bağlantılar, sayfalarınızın birden fazla sürümü olması durumunda tek bir alana yönlendirilmesi işlemidir. http, www ya da www olmayan sayfalarınıza yaptığınız rel canonical yönlendirmelerinizi bu alandan görüntüleyebilirsiniz.  Bu alanda dikkat etmeniz gereken nokta Adress alanınızda bulunan sayfa ile Canonical elements sütunundaki adresin birebir olarak aynı olmasıdır. Aksi takdirde arama motoru botları, hangi sayfanın gerçek sayfanız olduğu konusunda şüpheye düşebilir.

Direktifler (Directives)

Bu alan meta robot kodlarını kontrol etmek için kullanılır. Hangi sayfalarınızın indekse alınıp alınmadığını görüntülemek için buraya bakabilirsiniz.  İndeks konusunda daha detaylı bilgiler edinmek için Google Search Console makalemizi okuyabilirsiniz.

Çoklu Dil Siteleri (Hreflang)

Türkçe dışında, İngilizce , Almanca vb. gibi farklı diller ile yayın yapan siteler için kullanılan alandır. Burada siteleriniz için belirlediğiniz hreflang etiketlerini görüntüleyebilirsiniz. Her dil için ayrı oluşturulacak olan bu etiketleri, seo puanınızı etkilememek için ülke kodlarına göre doğru olarak kullanmalısınız.

Alt Menüler

Sayfalarınızın daha detaylı analizleri için alt menüleri kullanabilirsiniz. Burada sitenizdeki sayfaların nasıl görüntülendiği ya da url detayları gibi raporlara ulaşabilirsiniz.

URL Detayları

İşaretlediğiniz sayfanın durum kodunu, kanonik linkini, http versiyonunu, boyutunu, H1 ve H2 başlıklarını ve anahtar kelimelerini tek bir alanda kolayca görüntüleyebilirsiniz.

İç Bağlantıları İnceleme (Inlinks)

Screaming Frog SEO Spider aracının sunduğu en önemli özelliklerden birisidir. Site içerisindeki iç bağlantılarınızın durumunu bu alandan kontrol ederek hatalarınızı öğrenebilirsiniz. Kullanımı şu şekildedir:

  • İç bağlantıları görmek istediğiniz sayfayı seçin
  • Alt menüden inlinks alanına tıklayın

screaming frog inlinks

Resim Detayları

Sayfalarınızda kullandığınız görsellerin, alt metinlerinlerin, hangi URL üzerinde bulunabileceklerini ve resmin hangi sayfaya yönlendirildiğini buradan görebilirsiniz.

Zengin Arama Sonuçları (SERP Snippet)

Zengin arama sonuçları ile , sayfalarınızın arama motorlarında nasıl görüntülendiğini görebilir, aynı zamanda istediğiniz yazıları ekleyerek nasıl görüneceğini de takip edebilirsiniz.  

Çerezler

Sayfalarınızda bulunan çerez bilgilerine Cookies alanından erişebilirsiniz. Kullanıcılarınızın daha iyi bir deneyim yaşayabilmesi için çerezler tercih edilmektedir.

Kırık ya da Bozuk Sayfalarınızı Tespit Etme

Web sitesi sahipleri için en iyi seo önerileri sayılabilecek olan kırık bağlantılar, durum kodları alanından filtreler ile hızlıca tespit edilip onarılabilir.  Aşağıdaki adımları takip ederek sitenizdeki bloklanan, 4xx ve 5xx alan bağlantıları filtreleyebilirsiniz:

screaming frog filtreleme

Site Haritası Oluşturma

Yaptığınız site analizi doğrultusunda 2XX sayfalarınızı dahil edecek şekilde bir xml uzantılı site haritası oluşturabilirsiniz.  Site haritası oluşturmak için şu adımları takip etmelisiniz:

Sitemaps> XML Sitemap>Export

Hemen Çıkma Oranınızı (Bounce Rate) Düşürün

Screaming Frog aracının Premium özelliklerinden birisi olan hemen çıkma oranı görüntüleme sıralama yükseltme kriterlerinden birisidir. Hemen çıkma oranını görüntülemek için öncelikle Google Analytics ve Google Search Console araçlarını seo analiz aracına entegre etmelisiniz.  Daha sonrasında kelime sayısı olarak filtreleme yaparak oran bilgilerinize ulaşabilirsiniz. Bu analizde dikkat etmeniz gereken nokta kelimenin sayısının yüksek olmasıdır. Kelime sayısının düşük olduğu sitelerde kullanıcılar daha az vakit geçirirler ve çıkma oranınız yükselir.

Makale Yorum

Yorumunuzu Girin...

Daha yeni Daha eski