kurumsal seo çalışmaları


        Kurumsal seo çalışmaları rehberimiz, öncelikle kendi markasını oluşturmuş ve bunun ile ilgili herhangi bir ürünü veya içeriği (makale, ses kaydı, video vb.) kullanıcılarıyla paylaşan bireyler ve ajanslar için öncelik taşımaktadır.

    Google tarafından, gerçekleştirilen  güncellemeler sebebiyle yüksek sıralamalar elde eden web sayfaları gerilemeye başlamış, rekabete dahil olmak isteyen kullanıcılar ise istedikleri başarıya henüz ulaşamamış olabilir. Kurumsal seo çalışmaları makalemiz tam da bu sorun üzerine odaklanarak seo alanında daha stratejik ilerlemenize yardımcı olacaktır.

Kurumsal yapılarda seo alanında başarıyı aşağıdaki faktörler etkilemektedir:

  • Dijital Pazarlama uzmanının ve diğer ilgili personelin aldığı maaşlar
  • Kurumsal seo stratejisi oluşturmak için şirket tarafından ayrılan aylık/yıllık bütçelendirme
  • Yeni iş planları ve farklı görev dağılımları
  • Başarı kriterleri
  • ROI (Return on Investment) yatırım getirileri

Kurumsal SEO Çalışmalarındaki  Temel Şirket İçi Öngörüleri

Birden fazla çalışana sahip olan kurumsal markaların karşılaşabileceği faktörler/zorluklar aşağıdaki gibidir:

  • Diğer çalışanlara kıyasla yüksek maaş alan SEO uzmanlarının rekabet oranları düşük maaşlılara göre daha  fazladır.
  • Aynı kurum içerisinde farklı bir pozisyona getirilen çalışanlar çeşitli problemlerle karşılaşabilir.
  • Müşterinin düşündüğü proje tam olarak anlaşılmamıştır ya da yanlış bir yol izlenmiştir. Dolayısıyla bütçeleme alanında sorunlar ortaya çıkabilir.

Şirket İçi SEO Çalışanlarının Bütçeleri

    Kurumsal seo çalışmaları yaparken şirket içi her bir departmanın ayrı bir bütçesi olmalıdır. Çalışanlar verilen bu bütçeleri müşterilerinin sayfalarını optimize etmek , seo hatalarını keşfedip onarmak ya da sosyal medya kanalları ile reklam kampanyaları düzenlemek için en etkin biçimde kullanmalıdır.

Örnek verecek olursak, yabancı kaynaklı bir B2B (İşletmeden işletmeye) şirketin pazarlama bütçesi 2600€ iken B2C (İşletmeden tüketiciye) şirketin bütçesi 1000€ olarak düzenlenebilir.

Kurumsal SEO Çalışmalarında Bütçeler Nasıl Yapılır?

    Bütçeleme konusunda şirket içinde fikir ayrılıkları oluşabilir. Bunun önüne geçebilmek için yapılan her iş kategorize edilmeli ve büyüklüğüne göre gerekli miktarlarda bütçeler ayrılmalıdır. Şirketler büyüklükleri farketmeksizin kurumsal seo çalışmaları bütçelerini aşağıdaki gibi alanlara ayırmaktadır:

  1. Sayfa içi SEO (On-Page SEO)  = %15
  2. İçerik Pazarlaması (Content Marketing)  = %13
  3. Teknik SEO (Technical SEO) = %12,50
  4. Web Geliştirme (Web Development) = %11
  5. Bağlantı oluşturma (Link building) = %10

Yukarıda ifade edilen istatistikler  aşağıdaki pasta dilim grafiğinde gösterilmektedir.


kurumsal seo çalışmaları

Makale Yorum

Yorumunuzu Girin...

Daha yeni Daha eski